חד"ש בחיפה דורשת לקרוא רחוב על שם זאהי כרכבי המנוח

סיעת חד"ש במועצת העיר דורשת מראש עיריית חיפה ומוועדת השמות העירונית לקרוא רחוב על שמו של מנהיג מק"י וחד"ש המנוח זאהי כרכבי. הסיעה שלחה לוועדת השמות בקשה מנומקת ובה הסבירה כי הדרך הראויה להנצחת שמו של מנהיג המפלגה הקומוניסטית הישראלית בעבר היא באמצעות קריאת אחד הרחובות בעיר על שמו.

2014-08-26_192412

זאהי כרכבי(צילום: אל אתיחאד)

זאהי כרכבי נולד בשפרעם בשנת 1926 ועבר להתגורר בחיפה בשנות ה-40 של המאה הקודמת, אז הצטרף לליגה לשחרור לאומי ולתנועה הקומוניסטית. הוא מילא בחייו מגוון תפקידים, בהם מזכיר מק"י בחיפה, חבר מועצת העיר בשנים 1988-1978 ונציג המפלגה בכנס השלום בפראג. הוא כתב מאמרים רבים בנושא הפלסטיני, שימש מנהל מרכז אמיל תומא וזכה בתואר יקיר חיפה. כרכבי הלך לעולמו בדיוק לפני שנה בגיל 87. במלאת שנה למותו קיימו סניפי מק"י וחד"ש בחיפה טקס אזכרה בבית העלמין בכניסה הדרומית לעיר ביום שישי האחרון. כמאה ממוקירי זכרו של כרכבי, יהודים וערבים, ובני משפחה לקחו חלק באירוע, ביניהם כל חברי הלשכה הפוליטית של מק"י ובראשם המזכ"ל מוחמד נפאע. באירוע הונחו זרי פרחים על קברו ועל קבריהם של חייה ואמיל תומא ונישאו נאומים לזכרו על ידי חברי הכנסת מוחמד ברכה ודב חנין, ח"כ לשעבר עיסאם מח'ול ובנו של זאהי כרכבי, חאלד.

על פי ידיעה שפורסמה אתמול ב"אל אתיחאד", סיעת חד"ש בעיריית נצרת אף היא פנתה אל מועצת העיר על מנת לקרוא רחוב על שם המשורר הערביפלסטיני סמיח אלקאסם שהלך בשבוע שעבר לעולמו. יצוין שביום ראשון האחרון כמה עשרות בני משפחה, פעילי שמאל ופוליטיקאים מקומיים נאספו לטקס הסרת הלוט מעל שלט בחרוב על שם פרופסור ישעיהו ליבוביץ' בירושלים. מוקירי זכרו של ליבוביץ' בשמאל הירושלמי ראו בטקס סוג של נחמה בימים בהם השמאל בעיר ניגף מפני האלימות וחוסר הסובלנות מצד ימין. "קריאת רחוב על שם האדם שהוריש את הסובלנות לשמאל אולי תעזור בתקופה הזו", אמר ח"כ לשעבר מוסי רז. "אני רק מקווה לסכסוך הזה יהיה מוצא, לא כמו הכביש על שם ליבוביץ'".