חבר מועצת העיר בדראן פועל להקמת מעון לילדים עם צרכים מיוחדים ביפו

"ביפו אין גן או מעון יום עבור ילדים הזקוקים לחינוך מיוחד. כעת, אני עמל על משימה חדשה: הקמת גן תקשורתי, שמבוסס על מתן טיפול בשפת האם שלהם, השפה הערבית. זה דבר שבהחלט יכול לקום בקרוב", כך מסר בסוף השבוע חבר מועצת העיר ת"איפו, עו"ד אמיר בדראן (חד"ש). לדבריו התשתית כבר קיימת ובתוספת של בגננת, בשלוש סייעות, בצוות רפואי שכולל קלינאית תקשורת, מרפאת בעיסוק, מטפלת רגשית ופיזיותרפיסטית, ניתן יהיה להקים את המעון. "אלה דברים מאוד חיוניים לילדים עם צרכים מיוחדים, ואין להם מענה כיום בכלל בחברה הערבית, וביפו בפרט. אם יש מענה אלו גנים בשפה העברית, שבאופן מקצועי שפה שאינה שפת אם אינה נכונה עבור הילדים עם מוגבלויות", הוסיף.

2016-10-29_164453

בהמשך, ניתן יהיה להקים עבורם גם בית ספר. בית ספר לילדים עם מוגבלויות פעל ביפו בעבר, ונסגר לפני כמעט 20 שנים. כיום, ילדים הזקוקים לחינוך מיוחד, כדי להמשיך את דרכם, נאלצים ללכת לבתי ספר בעברית, או לבתי ספר בודדים בג'לג'וליה או טירה המספקים מענה לצרכיהם.

בדראן הוסיף שבכל שכונות העיר ילדים אלרגנים בגני הילדים, כבר אינם זכאים לסייעת מאז תחילת שנת הלימודים. זאת, למרות שעד לסוף החופש הגדול, ילדים שאובחנו כילדים אלרגנים בסיכון, היו זכאים לסייעת. יום לפני תחילת שנת הלימודים, קבעה העירייה נוהל חדש,וחייבה את ההורים לחתום עליו כתנאי לחזרת הילדים לגנים, מבלי שנתנה להם זמן התארגנות. "היא בעצם מציבה להם שלוש ברירות: לחתום ולאשר שהילד יכול לאכול כל מזון המוגש לו, להוציא את הילד מהגן, או לממן סייעת מהכיס הפרטי של המשפחה", חשף בדראן והוסיף "ההורים נקלעו למצב בלתיאפשרי. היו הורים שכדי להימנע מהוצאה כספית שלא יוכלו להרשות לעצמם, הם ויתרו באופן אבסורדי על ההגדרה של הבן שלהם כמי שמוגדר כילד אלרגני בסכנת חיים. כתוצאה מכך, הורים הגיעו למצב שהם מעמידים את הילד שלהם בסכנת חיים".


בתלאביב וביפו כ-150 ילדים שסובלים מאלרגיה לסוגי מזון שונים. העירייה טוענת שאינה הגורם האחראי. "הבעיה היא קודם כל באופן שבו העירייה הנחיתה על ההורים את הגזירה הזו, מבלי שום זמן להתארגן, מעבר להסרת האחריות מעצמה. בהצעה לסדר שהגשתי, דרשתי שהעירייה תעשה אחד משני דברים: תחזור לממן את הסייעת לילדים אלרגנים, או שלפחות תעניק להורים זמן התארגנות עד לקיצוץ התקציב. העירייה הבטיחה שתוקם וועדה לבדיקת הסיפור, בראשות אסף זמיר, מחזיק תיק החינוך בעירייה", אמר בדראן.