חברי כנסת של חד"ש גינו בחריפות את תקיפת הפעיל נגד הכיבוש יונתן פולק בת"א

הפעיל נגד הכיבוש יונתן פולק הותקף אתמול (ראשון) בסכין בדרום תל אביב על ידי שני אלמונים שקראו לעברו "שמאלני מניאק". פולק הותקף לאחר שיצא מעבודתו במערכת עיתון "הארץ" שם הוא משמש כגרפיקאי.

2019-07-08_200304

הפצעים שנגרמו בפניו של פולק בעת תקיפתו (צילום: אל אתיחאד)

יו"ר סיעת חד"שתע"ל, ח"כ איימן עודה, מסר בעקבות תקיפתו של פולק: "‏שנים שפלסטינים ומתנגדי הכיבוש מותקפים בשטחים. היום זה קרה גם בתל אביב. לאחר קמפיין הסתה ממוקד של ארגוני מתנחלים כנגד יונתן פולק, שני גברים – אחד חמוש בסכין – תקפו אותו. עוד נקודת שפל אלימה שנרשמה כהצלחה למכונת ההסתה של הימין".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש), הוסיף כי "תקיפתו בסכין של הפעיל נגד הכיבוש יונתן פולק היא תוצאה של הסתה פרועה מצד הימין הקיצוני, המגדיר פעילי שמאל כבוגדים ופעילי שלום כאויבים. ולמרות ההסתה, ולמרות האיומים, אנחנו נמשיך לפעול למען שלום, צדק ושוויון לכל בני הארץ – פלסטינים וישראלים".

יצוין שבדצמבר אשתקד ארגון הימין הקיצוני "עד כאן" הגיש קובלנה פלילית נגד שלושה פעילי שלום ישראלים על חלקם בהפגנות נגד גדר ההפרדה. בין הפעילים שנתבעו היה גם יונתן פולק. בקובלנה, הראשונה מסוגה המוגשת נגד פעילים נגד הכיבוש, טוען ארגון הימין כי הנתבעים "תקפו בצוותא יחד עם מתפרעים אחרים שלא כדין חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב". הרשויות השונות לא מצאו לנכון להגיש בעצמן כתב אישום נגד שלושת הפעילים.

אבל פולק לא מוכן לשחק את המשחק ומסרב להגיע לדיון בבית המשפט.

במאמר תחת הכותרת "לא אלך" שפרסם פולק בעיתון "הארץ" (12.6), הסביר: "לא אלך. לא מפני שאני מדמה את עצמי כקורבן של הימין המשתולל, או כקורבנם של המתנחלים, בתפקיד הנבלים המרושעים באגדת הילדים על הליברליות הישראלית. לא אלך מפני שמחצית מהאוכלוסייה שבשליטת ישראל מצויה במעמד של אזרחים סוג ב' (פלסטינים אזרחי ישראל), או במעמד של נתינים חסרי כל זכות דמוקרטית בסיסית (פלסטינים תושבי עזה והגדה). למרות המנגנונים הבירוקרטיים שנועדו להסוות זאת, מתקיים משטר אחד בין הים לנהר, ואם בחלקו מתנהלת דיקטטורה צבאית, יש לראות את כולו ככזה".

בחודש שעבר הוציא השופט צו הבאה לפולק, המאפשר לעצור אותו ולהחזיק אותו במעצר עד לדיון הבא בתיק שיתקיים בספטמבר. בהחלטה נכתב שפולק ישוחרר אם יסכים לחתום על ערבות כספית בסך אלף שקלים כדי להבטיח את התייצבותו למשפט. עד עתה פולק לא נעצר.

בחודש שעבר קרא "עד כאן"  "לעזור בחיפושים אחרי פולק". "עזרו לנו למצוא את יונתן פולק!", נכתב בדף הפייסבוק של הארגון. "באופן חריג ובגלל חשיבות העניין, החלטנו לשתף אתכם בהליך המתנהל ולכן כל היודע דבר על מקום המצאו מתבקש לשלוח לו את הקובץ המצורף". בתגובות לפוסט שפרסם הארגון נכתב כי "הוא נמצא הרבה בבניין של הארץ בשוקן", המקום שבו התקף פולק בסופו של דבר. בתגובות אחרות נאמר "למה לא להוריד אותו", ו"כלב בן כלב. הוא גר ביפו".

יו"ר חד"שתע"ל ח"כ איימן עודה מסר בעקבות תקיפתו של פולק: "‏שנים שפלסטינים ומתנגדי הכיבוש מותקפים בשטחים. היום זה קרה גם בתל אביב. לאחר קמפיין הסתה ממוקד של ארגוני מתנחלים כנגד יונתן פולק, שני גברים – אחד חמוש בסכין – תקפו אותו. עוד נקודת שפל אלימה שנרשמה כהצלחה למכונת ההסתה של הימין".

ח"כ עופר כסיף (חד"שתע"ל), אמר כי "תקיפתו בסכין של הפעיל נגד הכיבוש יונתן פולק היא תוצאה של הסתה פרועה מצד הימין הקיצוני, המגדיר פעילי שמאל כבוגדים ופעילי שלום כאויבים. ולמרות ההסתה, ולמרות האיומים, אנחנו נמשיך לפעול למען שלום, צדק ושוויון לכל בני הארץ – פלסטינים וישראלים".