חברי הכנסת של חד"ש הצטרפו למפגינים למען הדמוקרטיה מול משכן הכנסת

בטרם הודיע יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, על התפטרותו, הגיעה בצהריים (רביעי) לירושלים שיירת מחאה של מאות כלי רכב וכאלף מפגינים. המחאה נערכה בעקבות החלטתו של אדלשטיין להתפטר מתפקידו כיו"ר הכנסת, ולהפר את החלטת בג"ץ שלפיה היה עליו להעלות להצבעה בחירת יו"ר קבוע עד סוף היום. אל המפגינים הצטרפו יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) ושני חברי כנסת מסיעת חד"ש במשותפת: עאידה תומא-סלימאן ועופר כסיף. במהלך המחאה הודיעה המשטרה כי לא תאפשר להמשיך להפגין מול הכנסת. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הורו לא להיכנס עם דגלים שחורים לעיר, "עכשיו החליטו במשטרת ירושלים לעשות הכל על מנת לסייע לנאשם בפלילים לדכא את המחאה האזרחית", מסרו מארגני ההפגנה.

יצוין שח"כ עודה, אמר בתגובה לסירוב יו"ר הכנסת לבקשת בג"ץ להעלות לדיון את סוגיית מחליפו, כי הוא סמרטוט. "יולי הסמרטוט, יש לך מושג כמה פסיקות בג"ץ רצינו לזרוק מהחלון? לא היית שורד דקה בתור ערבי. אבל יותר גרועים מאדשלטיין הם אלה שלא רוצים להפוך עליהם את השולחן בזמן שכל הבית עולה באש. פחדנים".

גם ח"כ כסיף התייחס להחלטתו של ח"כ אדלשטיין ואמר כי "מדובר במעשה נבזי ובלתי נסבל" ."אדלשטיין הפר את פסיקת בג"ץ בשירות נתניהו ובכך גורר אותנו למשטר רודני. הוא אומר שבא ממשטר אפל, אך למעשה לשם הוא גורר אותנו. אזרחי ישראל ששאריות הדמוקרטיה יקרות להם חייבים למחות כעת." אמר ח"כ כסיף.

מפגיני מחאת דגלים השחורים הפגינו אמש מחוץ לביתו של ח"כ גדעון סער (הליכוד) בתל אביב, בדרישה כי ייצא נגד ההתבטאויות של שרים ממפלגתו נגד בג"ץ ונגד הקריאות שלא לקבל את פסיקת בג"ץ בסוגיית החלפת יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. יצוין ששלשום נסעה שיירה של מאות מכוניות וכ-2,000 מפגינים לירושלים דרך כביש 1 על הפשיזציה בצל משבר הקורונה. בשולי הדרך עמדו עשרות מפגינים עם דגלי ישראל ועם הציטוטים: "זהו קץ הדמוקרטיה אם לא נתעורר".