חברי הכנסת של חד"ש גינו במליאת הכנסת את הטבח בעיר הסורית אידליב

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) השווה היום (רביעי) מעל בימת הכנסת בין הילדים שנרצחו במתקפת הגז הקטלנית בעיר אידליב הסורית לבין ילדים שנרצחו על ידי חיל האוויר ברצועת עזה ועורר סערה בכנסת. במהלך דיון במליאה, שעסק בהצעת חוק להחמרת האכיפה בתחום התכנון והנייה, אמר ח"כ עודה: "לבי דואב על הילדים הנרצחים בסוריה כמו שהוא נכלם לראות את הילדים הנרצחים גם בתימן גם בעזה. צריכה להיות עמדה ערכית נגד פגיעה באזרחים. כל האזרחים ובעיקר ילדים, לא חשוב מה הצבע, מה הדת ומה הלאום, ילד זה ילד בכל מקום".

2017-04-05_200353

ילד שנפגע מגז באידליב (צילום מסך: שירות השידור הבריטי)

גם ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) התייחס בדיון בכנסת לטבח בסוריה ואמר: "ביום הזה, אני פותח בתמונות האיומות מסוריה. אני רוצה להביע את הזעזוע הקשה שלי מהתמונות הנוראות האלה, את הכאב ואת הצער. העמדה שלנו ברורה: כל פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע, בכל מקום שבו היא נעשית. ובוודאי ששימוש בנשק כימי הוא פשע מלחמה, ולכן נדרשת חקירה אמתית של האירוע והבאת האחראים לדין".

הערב מסר ארגון הסיוע ההומינטרי "רופאים ללא גבולות" כי תסמינים שזוהו בקרב הנפגעים בתקיפה הכימית בסוריה מצביעים על שימוש בגז סארין. לדברי הארגון, בקרב כמה מהפצועים שהובאו לבית החולים בקרבת הגבול הטורקי נראו תסמינים קשים כמו עוויתות, פרפורים והתכווצויות שרירים. עוד נמסר כי כמה מהקורבנות נחשפו ככל הנראה לכלור.