חברי הכנסת של חד"ש: "בוש אינו אורח רצוי בישראל"

 

  מחר, יום חמישי, צפוי להתקיים מושב מיוחד של הכנסת במעמד נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש. חברי סיעת חד"ש:  ח"כ מחמד ברכה, ח"כ חנא סוויד, וח"כ דב חנין החליטו להיעדר מן הישיבה כמחאה על מדיניות ארצות הברית באזור. בהודעה שפרסמו הבוקר נאמר: "לאורך שנים מוביל ממשל בוש מדיניות כוחנית שאינה מתחשבת באינטרסים האנושיים, החברתיים, הבריאותיים, והסביבתיים של עמי האזור, ושל האנושות כולה. זהו כוח אימפריאלי שלוח רסן, שנרתם ללא היסוס לצידם של האינטרסים הגדולים של תעשיות הנפט והנשק".
  לדברי חברי סיעת חד"ש "מדיניות הכוח האמריקאית תמכה בעיוורון מוחלט ושיתפה פעולה עם מדיניות הסירוב של ממשלות ישראל, ומנעה קידום אמיתי של התהליך המדיני בשלושת המסלולים: הפלסטיני, הסורי והלבנוני והבעירה אש כללית באזור, הן בכיבוש אפגניסטן ועיראק והתמיכה והסיוע למלחמה בלבנון". ברכה, סוויד וחנין מסיים את הודעתם במילים "השנים האחרונות לימדו אותנו שהברית האסטרטגית הצבאית האמריקאית-ישראלית מסוכנת ובעייתית לעתיד האזור, לעתיד העמים באזור, לפלסטינים ולישראלים כאחד.
החלטתנו להחרים את ישיבת הכנסת באה לבטא באופן פומבי את התנגדותנו ואת מחאתנו על המדיניות והמעשים שנעשים על ידי הממשל האמריקאי של השנים האחרונות, וחשוב מכך – להזהיר מפני הסכנות שבהצטרפות חסרת האחריות של ישראל לעגלה המסוכנת הזו."