חברי ארגון סגל ההוראה של הטכניון הפגינו נגד ההנהלה וממשיכים בצעדים הארגוניים

חברי ארגון סגל ההוראה בטכניון הפגינו הבוקר (ראשון) נגד הנהלת מוסד בקריית הטכניון שבחיפה. אנשי הסגל נשאו שלטים שעליהם נכתב "אם אין כסף להוראה, תיקחו מההנהלה" ו"הטעיתם וגם קיצצתם?". חברי הארגון מציינים כי הם אחראים על ההוראה האקדמית אבל בניגוד לכל היגיון, אין להם הזכויות הבסיסיות שיש לכלל עובדי טכניון. היחס אליהם מצד הנהלת הטכניון, הם אומרים, עומד ביחס הפוך לתרומתם ולערכם המקצועי והאקדמי. "זוהי בושה לטכניון", קראו העובדים בהפגנה.

ההכנות לקראת ההפגנה שנערכה הבוקר בקריית הטכניון בחיפה (צילום: ארגון סגל ההוראה בטכניון)

ארגון סגל ההוראה של הטכניון, המאגד את הסגל הזוטר במוסד להשכלה גבוהה, הכריז על לאחרונה סכסוך עבודה ועיצומים. הרקע: טענות להפרת ההסכם הקיבוצי ואי יישום תוספות השכר שהוסכמו בנובמבר 2018. בארגון מסרו כי העיצומים יוחרפו בהדרגה ועלולים, במידה ולא ייפתר המשבר, לפגוע בפתיחת שנת הלימודים האקדמית. בשלב זה הורה הארגון שלא לתת ציוני סמסטר קיץ ומועדי ב' לסטודנטים.

כמו כן, נמשך סכסוך העבודה של המרצים מן החוץ במכון הטכנולוגי חולון (HIT), המאוגדים בכוח לעובדים, שהחריפו את מאבקם בהנהלת המוסד האקדמי. זאת, בעקבות שני סכסוכי עבודה שהכריזו המרצים מן החוץ עוד בשנת הלימודים הקודמת. בעקבות צעדים ארגוניים בהם נקטה ההנהלה, ממתינים הסטודנטים יותר משלושה חודשים לציוני הגמר שלהם. איגוד המרצים מן החוץ מסר, כי שנת הלימודים הקרובה לא תפתח עד שלא יינתן מענה לדרישות הוועד.

עוד על מאבקם של אנשי סגל ההוראה בטכניון:

https://he-il.facebook.com/Technion.TSO