חברה במועצה הפלסטינית חאלדה ג'ראר: אני ממתינה לשחרורי – המעצר הוא בלתי חוקי

ח"כ עאידה תומא-סלימן ביקרה אתמול (שני) את חברת המועצה המחוקקת הפלסטינית חאלדה ג'ראר בכלא השרון. כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד".  ח"כ תומא-סלימן (חד"ש – הרשימה המשותפת) מסרה כי נציגת החזית העממית לשחרור פלסטין שנעצרה בביתה בחודש אפריל, ממתינה לשחרורה. לדברי תומא-סלימן "הסכנה האמיתית היא הכיבוש ולאו דווקא חברי המועצה הפלסטינית".

2015-05-26_201515

חברה במועצה הפלסטינית חאלדה ג'ראר וח"כ עאידה תומא-סלימן (צילום: אל אתיחאד)

יצוין שבית המשפט הצבאי בעופר דחה יום חמישי האחרון את בקשת התביעה הצבאית למעצר עד תום ההליכים של חברת המועצה ג'ראר. בתחילה הוחזקה במעצר מנהלי, אך בהמשך הוחלט להחליף את המעצר המנהלי בכתב אישום. בית המשפט מצא שאין עילה של מסוכנות שתצדיק את החזקתה של ג'ראר במעצר עד תום ההליכים, וקבע שתשוחרר בערבות של 20 אלף שקל. עם זאת, לתביעה הצבאית יש שלושה ימים להגיש ערעור על ההחלטה, ונציגיה הבהירו שהם עשויים לערער, ו/או להוציא צו מעצר מנהלי חדש נגד ג'ראר, שיוביל להמשך כליאתה במסלול נפרד, ללא כתב אישום, בזמן שכתב האישום הקיים נגדה מתברר בבית המשפט.

חאלדה ג'ראר הואשמה על ידי התביעה הצבאית בשורה של סעיפים שמצביעים על השתייכותה ל"ארגון טרור". רוב סעיפי האישום נוגעים לפעילות פוליטית כגון השתתפות בהפגנות, ביקורים באוהלי תמיכה לשחרור אסירים, ועוד. בדיון שהתקיים בבית המשפט הצביע עורך דינה של ג'ראר, מחמוד חסן, על כך שכמה מהאירועים שמרכיבים את כתב האישום התרחשו לפני מספר שנים, וטען שמכך שהצבא נמנע מלעצור אותה עד כה, למרות שהיו לו מספר הזדמנויות, ניתן ללמוד שהצבא עצמו לא מוצא מסוכנות במעשיה. בהחלטתו אימץ בית המשפט את קו המחשבה הזה. יחד עם ג'ראר כלואים עוד 16 חברים במועצה המחוקקת, הפרלמנט הפלסטיני בבתי כלא בישראל. תשעה מהם, כולל יו"ר המועצה עזיז דוויק, מוחזקים במעצר מנהלי מתמשך. נבחרי ציבור במדינות שונות, לרבות חברים ברשימה המשותפת בכנסת, קראו לשחרורה של ג'ראר.