זעם ומחאה בבאר-שבע: המפעל הוותיק עובר לטורקיה וכל עובדיו יפוטרו

ההסתדרות הודיעה הערב (שני) כי "עובדי מפעל חרסה בבאר שבע ימשיכו גם מחר במאבקם על עתידם הכלכלי ועל הבטחת זכויותיהם, על רקע החלטת בעלי החברה לסגור את המפעל ולהעביר את פעילותו לטורקיה". אמש הודיעה הנהלת המפעל כי שכרה חברת אבטחה כדי למנוע את כניסת העובדים ובכוונת ההנהלה לשלוח מכתבי פיטורים לעובדים.

2019-04-29_203215

עובדי חרסה מפגינים היום מול המפעל העומד להיסגר בבארשבע (צילום: ההסתדרות)

בשבועיים האחרונים עובדי המפעל היו בחופשה מרוכזת לרגל חג פסח. עם סיום החופשה, אתמול, העובדים הופתעו לגלות כי אין בכוונת ההנהלה לחדש את הפעילות במפעל הוותיק, שפועל מזה כ-70 שנה.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, הורה לעובדי חרסה לא לקבל את מכתבי הפיטורים שאמורים להגיע לבתיהם באמצעות שליחים. לדברי בביוף "למפעל הכניסו כמה עשרות מאבטחים, בריונים בשכר, כדי שכאשר יגיעו העובדים, המפעל יהיה חסום. המפעל סגור ונמסר לעובדים כי 'אין לכם מה לבוא לעבודה'. אנחנו לא מתכוונים להפקיר את העובדים לאחר 70 שנה של ייצור. נדרוש ונעמוד בתוקף על קבלת תנאים מוגדלים ומשופרים, לאור סגירת המפעל. נשאף להגיע להסכמה בדרך של משא ומתן, אבל אם לא תהיה הסכמה, נצא למהלך חריף. ההנהלה בנתה מפעל אלטרנטיבי בטורקיה ואז הודיעה על סגירת המפעל בארץ, כי זה לא משתלם לבעלים ומבחינתו שהעובדים ילכו לעזאזל. אנו לא מוכנים לקבל זאת".