זעם בקרב עובדי החינוכית: ההסתדרות חתמה על הסכם קיבוצי מאחורי גבם

זעם בקרב עובדי הטלוויזיה החינוכית: ההסתדרות חתמה אתמול (רביעי) על הסכם קיבוצי מאחורי גבם. זאת, לקראת הדיון בעתירתם נגד המדינה ביום שלישי הקרוב בבג"ץ. העובדים גילו בהודעת ווטסאפ כי ההסתדרות חתמה שלא בידיעתם וללא הסכמתם על הסכם קיבוצי. ההסכם מתייחס לתנאי הפרישה של החינוכית אך עולה כי הם הגישו לגביו שורה ארוכה של הסתייגויות והתנגדויות כי ההסכם מותיר שאלות רבות פתוחות ולא מספק מתווה כולל.

2018-08-02_201428

בוועדים בחינוכית מסרו על הלם ובגידה: "ועדי החינוכית חשים בגידה קשה מצד ההסתדרות" ומוסרים כי "כל עוד עתירתנו מתבררת בבג"צ וברור לנו שההסכם שנחתם אינו מגן עלינו ואינו משקף את מלוא האינטרסים שלנו אין בכוונת העובדים להתייחס אליו או לקבל אותו".

השבוע הגישו עובדי החינוכית עתירה באמצעות עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, דורשים העובדים שהממשלה תמצא עבורם פתרונות הוגנים או עלידי קליטתם בתאגיד השידור הציבורי, או בקליטתם לתפקידים מקבילים בשירות המדינה, או שיאפשרו להם הליכי פרישה הוגנים. נציין כי עובדי החינוכית הם עובדי מדינה .

העתירה הוגשה נגד ממשלת ישראל, שר החינוך נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון, הממונה על השכר באוצר, ממלאמקום נציב שירות המדינה ותאגיד השידור "כאן". היא מייצגת למעלה מ-140 עובדים של החינוכית, המבקשים שהממשלה תפעל לחתימת הסכם קיבוצי חדש עמם, בתנאים הוגנים, וזאת עוד בטרם מועד הפסקת פעילות החינוכית.

עלפי העתירה, המצב המשפטי הנוכחי של העובדים הוא בלתי נסבל, כששיש תאריך קבוע עלפי חוק להפסקת פעילות החינוכית, אך נציבות שירות המדינה והממשלה נמנעות מלהכריז על סגירת יחידתהסמך במשרד החינוך, שהיא הטלוויזיה החינוכית. כתוצאה מכך העובדים אינם מפוטרים, אלא אמורים להמשיך להגיע לאולפני החינוכית גם אחרי הפסקת שידוריה ולהמשיך לקבל שכר (מופחת), ביוזמת הממשלה.