זעם בקרב המרצים בעקבות חשיפת 'הקוד האתי'; ח"כ תומא-סלימאן: בנט חצה קו אדום

יחידה שתפקח על פעילות פוליטית במוסדות אקדמיים, איסור על הבעת דעות פוליטיות של מרצים ואיסור על חברי סגל אקדמי לקרוא לחרם אקדמי על ישראלאו על מוסד הפועל בישראל (הכוונה לאוניברסיטת אריאל שהוקם על ידי המפקד הצבאי בשטחים הכבושים). אלה עיקרי הקוד האתי להתבטאויות מרצים שגיבש פרופ' אסא כשר, לבקשת שר החינוך נפתלי בנט.

2017-06-10_171604

בנט פנה לפני כמה חודשים לפרופסור כשר, שחיבר את הקוד האתי של צה"ל, וביקש ממנו לכתוב קוד אתי "להתנהלות ראויה בתחומי החפיפה שבין פעילות אקדמית לפעילות פוליטית". עיקרי המסמך, שפורסמו אתמול (שישי) ב"ידיעות אחרונות" ויובאו בקרוב לאישור המועצה להשכלה גבוהה גרמו לזעם בקרב מרצות ומרצים בהשכלה הגבוהה. זעם שבא לידי ביטוי בסוף השבוע בקריאות לפעולה נגד שר החינוך ברשתות החברתיות של המרצים. יש דרשו את התערבותם של ארגוני הסגל הבכיר והזוטר באוניברסיטאות ובמכללות כי מעבר לסתימת פיות, מדובר בפגיעה בתנאי העבודה.

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), "שר החינוך, נפתלי בנט, חצה קו אדום נוסף בהכרזתו על ההגבלות לחופש הביטוי. במקום עידוד הדושיח, פלורליזם וביטוי חופשי, השר פועל כדי לדכא ולרמוס את זכויותיהם של מרצים וסטודנטים. צייד מכשפות החל בהשכלה הגבוהה בהובלת הממשלה וחייבים לעצור אותו!".