זעם בעקבות מינויו של יעקב ליצמן לשר הבריאות: מקומו על ספסל הנאשמים

יו"ר אגודת ישראל ומראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן, מונה אתמול (ראשון) רשמית לתפקיד שר הבריאות, זאת לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאלץ להתפטר מתפקידי השרים בהם הוא מחזיק בעקבות הגשת כתבי האישום נגדו. ליצמן כיהן עד כה כסגן שר במעמד שר במשרד הבריאות, מכיוון שבאופן מסורתי מפלגתו האנטיציונית מסרבת להחזיק בתפקידי שרים, אך "לאור הנסיבות המיוחדות" אישרה מועצת גדולי התורה לליצמן להתמנות לשר חרף החשדות נגדו. ליצמן נחקר בפברואר האחרון באזהרה במשך מספר שעות במשרדי יחידת להב 433 בחשד לשיבוש הליכי משפט, לפי החשד, הוא פעל להשיג חוות דעת שקריות על מנת למנוע את הסגרתה לאוסטרליה של מלכה לייפר, מורה החשודה בביצוע עבירות מין בתלמידותיה.

שר הבריאות החדש, יעקב ליצמן (צילום: אקטיבסטילס)

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, גינתה את החלטת נתניהו למינוי ליצמן לשר הבריאות. לדבריה מדובר במעשה מחפיר, המתעלם מהחשדות הקשים השר החדש. "זו סטירת לחי קשה לכל נפגעות האלימות המינית של מלכה לייפר ולנפגעי אלימות מינית בכלל", אמרה סוליצאנו. "החלטתו של נתניהו פוגעת באמון הציבור ובממשל תקין והיא בלתי סבירה לחלוטין", הוסיפה.

הארגון המלווה את הנפגעות האוסטרליות של לייפר, מסר בתגובה למינוי ליצמן לשר: "מינויו של יעקב ליצמן לשר הבריאות הוא סטירה בפני כל קורבנות ההתעללות המינית בילדים בישראל ובכלל. חובה לזכור כי המשטרה המליצה להעמיד את יעקב ליצמן לדין, בגין ניצול לכאורה של מעמדו ומרותו במשרד הבריאות, במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של פסיכיאטרים, על מנת למנוע את הסגרתה לאוסטרליה של עבריינית המין המסוכנת מלכה לייפר, המבוקשת לדין על עשרות רבות של אישומים קשים. לדעתנו מקומו של ליצמן הוא על ספסל הנאשמים ובוודאי לא סביב שולחן הממשלה".