זעם בחד"ש בעקבות הניסיון לפסול עיתונאית בגלל התנגדותה לכיבוש ולאפליה

שר התחבורה ישראל כץ קרא אתמול (רביעי) לפטר את האחראית להסברה בערבית ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בעקבות דיווח כי היא תומכת בזכות השיבה לפלסטינים וכי היא כינתה את השר לביטחון פנים "בריון ופושע". "מי שפעילה בארגונים פלסטיניים אנטי ציוניים לא ראויה לשאת בתפקיד חינוכי והסברתי", הודיע השר כץ בעקבות הפרסום בעיתון "ישראל היום".

2017-11-09_203220

"הניסיון ליצירת 'הערבי הטוב' שנבלע בתוך הקונצנזוס הציוני נכשל בשנות החמישים, וייכשל גם הפעם", הצהירה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) בתגובה למתקפה נגד העיתונאית מקבולה נסאר בעמוד השער של "ישראל היום". היא הוסיפה: "'ישראל היום' והעומדים מאחוריו הוכיחו שוב שעבודתם אינה יותר מתעמולה המתחזה לחדשות. בצל מדיניות הכיבוש והגזענות הישראלית, זו זכותם ואף חובתם של בני ובנות המיעוט הערביפלסטיני להביע את דעתם ולהיאבק נגד הדיכוי היומיומי. מקבולה, עמך איתך ותומך בך".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה (חד"ש), הגיב אף הוא לפרסום המסית: "נחצה עוד קו אדום ברדיפה הפוליטית של האוכלוסייה הערבית, עם ציד המכשפות נגד מקבולה נסאר, שכל פשעה היה להחזיק בדעות פוליטיות. מקבולה נסאר היא אישה רבת פעלים ואין לי ספק שתוכל להוביל לשינוי מהותי בתחום כל כך חשוב וקריטי, כמו מניעת תאונות הדרכים, שישרת את כל אזרחי המדינה".

כמו כן, עיתונאים ואנשי ציבור בחברה הערבית פנו לכץ בעקבות כוונתו לבטל את מינויה של נאסר על רקע הפרסום. בעצומה שהוכנה על ידי מרכז התקשורת אעלאם והופנתה לשר ולמנכ"לית הרשות רחל טבתויזל נכתב כי "התופעה של פיטורים על רקע פוליטי הינה תופעה פסולה הראויה לכל גנאי, שאין לקבלה במשטר דמוקרטי שאמור לקדש ערכים של חופש ביטוי ופלורליזם. תופעה זו סותרת את הוראות החוק באופן מפורש, האוסרות על פיטורים בשל גזע, מוצא או השקפה".

נאסר, בלוגרית ועיתונאית, זכתה במכרז של הרשות הלאומית וצלחה את כל ההליכים המתבקשים לקבלת התפקיד. היא הופתעה מכותרת העיתון אשר תקפה את מינויה על סמך פוסטים והצהרות שפרסמה בעבר. נאסר, בהוראת הרשות הלאומית, בחרה שלא להגיב לפרסום. כמה מחברותיה שיצרו עמה קשר מסרו שהיא הוזמנה לשיחת עם הממונים עליה במקום עבודתה, בו היא מקבלת גיבוי לאור כך שעברה את ההליך הפרוצדורלי הכרוך במכרז.
מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר כי "הרשות מקבלת עובדים ללא קשר לדעותיהם הפוליטיות, מגדרם, נטיותיהם וכדומה, ובהתאם למידת התאמתם לתפקיד אותו הם נדרשים למלא. העובדת נמצאה מתאימה בוועדת בוחנים לתפקיד העוסק בהסברה לחברה הערבית בתחום הבטיחות בדרכים. בשיחה שהתקיימה עם העובדת, הובהר לה שכעובדת ציבור חלים עליה כללי המשמעת הנהוגים בשירות המדינה".

מעמותת "סיכוי" לקידום שוויון חברתי נמסר: "זהו ציד מכשפות מביש נגד אשת תקשורת מקצועית שנבחרה לתפקיד ברשות ממשלתית על בסיס ניסיונה וכישוריה". עוד נכתב שם, "הדרישה המזעזעת של שר התחבורה ישראל כץ להעבירה מתפקידה מהווה מסר ברור לכל אזרחי ישראל הערבים כי מי שירצה להשתלב בשירות הציבורי לא יכול להחזיק בדעות ותפיסות עצמאיות משלו".