זעם בוועדת המעקב: עיריית טבריה רוצה להפוך מסגד למועדון

זעם בקרב ראשי ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית: ראש עיריית טבריה, רון קובי, רוצה להפוך מסגד למועדון ילדים. קובי הגיע השבוע למבנה העתיק בין כשלוש מאות שנה, יחד עם אשת העסקים אילנה גור ובעלה. המסגד שנמצא על שפת הכינרת, סגור עם חומת אבן שמפרידה בין הטיילת למבנה, מזה כיובל שנים.

2019-02-06_191945

חברי ועדת המעקב מבקרים אתמול במסגד הים בטבריה (צילום: אל אתיחאד)

קובי הורה לעובדי העירייה לפרוץ את החומה, ולאחר הפלת הגדר נכנסו ראש העיר ועובדי העירייה למבנה. ראש העיר הכריז: "נבנה כאן מוזיאון או מועדון משחקיה לילדים. לא חם פה בקיץ בגלל הקירות העבים, קיבלנו עכשיו תקציב של 700 אלף שקל להקמת משחקיה לילדים וזה מקום מתאים".

ראש העיר פתח שידור בפייסבוק מהכניסה למבנה וכתב: "הללויה, פתחנו את מוזיאון טבריה העתיקמתחילים לשפץ ולסדר. אין רגע דל! נמצאת איתנו האומנית אילנה גור והיא המומה".

אתמול (שלישי) הגיעה למסגד משלחת של ועדת המעקב בראשות מוחמד ברכה, ביקרה במסגד הים. לא נאפשר את למחוק את האתרים הערביםפלסטיני ההיסטוריים כפי שמתכוון ראש העיר טבריה, יש לכבד את כל המקומות הקדושים של כל הדתות גם הנמצאים בטבריה", אמר ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) שהשתתף בסיור. ועדת המעקב החליטה להיפגש עם קובי ביום ראשון הקרוב כדי "להבהיר שעיריית טבריה צריכה לסגת מהתוכנית ולשמור על זהות המקום".