זהבה גלאון: בניגוד לפרסומים מרצ לא שוקלת להצטרף לרשימה המשותפת

אתמול (שישי) התפרסמה ב"הארץ" ידיעה לפיה "במחנה גלאון שוקלים להתפצל ממרצ ולחבור לרשימה המשותפת במקרה שתפסיד בוועידה". בידיעה נאמר כי "מקורביה של יו"ר מרצ זהבה גלאון דנים בימים האחרונים ברעיון לפצל את מרצ ולחבור לרשימה המשותפת. הרעיון עלה בקבוצה פנימית של תומכי גלאון על רקע המאבק לשנות את שיטת הבחירות במפלגה והאפשרות כי היא תפרוש מתפקידה."

2017-11-18_171919

זהבה גלאון וח"כ מיכל רוזין בוועידת מרצ האחרונה (צילום: מרצ)

בהתכתבות פנימית הציע נציב שירות המדינה לשעבר, איציק גלנור "להתחיל בריצה משותפת בבחירות המוניציפליות בערים מעורבות" פרופ' מנחם קליין, מרצה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן, התייחס לאפשרות שחלק מהרשימה המשותפת יתנגד לחבירה למרצ. "אני מבין שיש בבל"ד מי שיתנגדו, אבל אני חושב שרצוי לכונן רשימה/מערך של מרצ עם המשותפת כולה, כולל האיסלאמיסטים וטיבי". עוד הוסיף קליין: "אם חלק מבל"ד לא יסכים, שיפרשו. אני לא מבין למה צריך לדבר רק על חד"ש. רשימה של המחנה הדמוקרטי צריכה להיות דמוקרטיה רב תרבותית".

מוסי רז, שהתמנה לחבר כנסת במרצ לאחר שגלאון התפטרה, הביע בשיחה עם "הארץ" תמיכה במסגרת פוליטית משותפת של יהודים וערבים. עם זאת, רז אמר כי הוא רוצה לעשות זאת "לא בפיצול אלא באחדות".

במסר שנשלח אמש לחברי מפלגתה, כתבה גלאון "אני לא מאמינה שאני ממש צריכה לכתוב זאת, אבל 'במחנה גלאון', שזה מחנה מרצ, לא שוקלים שום דבר. הכתבה מצטטת התכתבות מיילים של אנשים שחלקם במרצ וחלקם בכלל במפלגת העבודה, ומה שהם כותבים ודאי שאינו מייצג אותי". עוד הוסיפה "מזמן אני לא זוכרת פוליטיקת ביבים כזו. באמת? להעביר מיילים פרטיים לכתב תוך סילוף דברי הכותבים? לייצר 'מחנה גלאון' מארבעה וחצי אנשים ששוחחו ביניהם? לשם הגענו?".