ותיקי האס-אס צעדו בלטביה אבל המשטרה פיזרה את האנטי-נאצים

מאות ניאונאצים אזרחי לטביה צעדו ביום שישי ביחד עם ותיקי מלחמת העולם השנייה ששירתו בפלוגות האסאס, בעיר ריגה, בירת לטביה. אבל המשטרה פיזרה דווקא את האנטינאצים, רובם צעירים, שבאו להפגין כדי לסלק את הפשיסטים מארצם.

סוכנות הידיעות היהודית הטלגרפית מסרה כי זו הצעדה היחידה שמתקיימת כיום בעולם, בה צועדים ותיקי מלחמה נאציים. הצעדה מתקיימת מדי שנה, כאשר במרכזה ותיקי שתי אוגדות ה"ליגיונרים הלטבים" ה-15 וה-19.

2018-03-18_195218

מפגינים אנטיפשיסטים בריגה, ביום שישי האחרון (צילום מסך: דלפי טי.וי.)

הצעדה התקיימה תחת אבטחה כבדה של כוחות משטרה. מאות תומכים עמדו לצדי הדרך והניפו דגלי לטביה. אדם שמחה נגד הצעדה, התקרב לפשיסטים והניף כרזה בה נראים משת"פים לטביים רוצחים יהודים, נעצר עלידי המשטרה. מאות מחברי ארגון "לטביה ללא פשיזם" הפגינו נגד האירוע ונשאו שלטים בנוסח: "הם נלחמו למען היטלר" ו"אם הם נראו כמו נאצים והתנהגו כמו נאציםהם היו נאצים". ואולם, המשטרה פיזרה אותם במהרה.

"זו בושה שזה קורה באירופה", אמר אלכסייס סריפובס, מ"לטביה ללא פשיזם". "האיחוד האירופי צריך ללחוץ על לטביה לאסור את קיום האירוע המביש הזה, אבל עד כה יש שתיקה מוחלטת מצד מדינות אירופה, גם אלה שהיו קרבנות לנאציזם ולפשיזם", הדגיש.