ועד עיתונאי ידיעות אחרונות עתר לבית הדין לעבודה נגד הפיטורים הצפויים

ועד עיתונאי "ידיעות אחרונות", "כלכליסט", אתר "וויינט" ו"לאשה"; יחד עם ארגון העיתונאים הגישו היום (חמישי) עתירה לבית הדין האזורי לעבודה, במטרה למנוע מהנהלת הקבוצה לפעול באופן חד צדדי לקיצוצים ושינויי תנאי העסקת עובדי "כלכליסט"

בניין קבוצת ידיעות אחרונות בראשון לציון (צילום: ויקימדיה)

בעתירתם, התנגדו לקיצוץ שכר רוחבי של עובדי העיתון הכלכלי, להוצאת עובדים נוספים לחל"ת מלבד 9 עובדים שהוצאו לחל"ת זה מכבר, להארכת חופשתם של העובדים הנמצאים בחל"ת, ולפיטורים הצפויים, בניגוד להסכם הקיבוצי שנחתם במארס אשתקד. הקיצוצים הצפויים בשכר העיתונאים יבוצעו בהדרגה: למשתכרים בין 10 אלף ל-15 אלף שקל צפוי קיצוץ של 5% ולמשתכרים בין 15 ך-25 אלף שקל צפוי קיצוץ של 7%.

בעדכון שנשלח על ידי ראשי הוועד לעובדי הקבוצה נכתב: "אנו מודעים היטב למצוקה בה נמצא ענף התקשורת בעת זו, אך לא נסכים שבכסות משבר הקורונה, ייעשו צעדים הפוגעים בזכויות העובדים ובהסכמים שנחתמו בחברה, ללא ניהול מו"מ בתום לב והסכמות מול הוועד וארגון העיתונאים. אנו מבקשים מכם לא לחתום על כל מסמך המאשר את הסכמתכם לקיצוץ שכר או הוצאה/הארכה של חל"ת בטרם תושג הסכמה בין נציגות העובדים וההנהלה, ויוסדרו כהלכה זכויות ותנאי ההעסקה של העובדים".