ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה הודיע לא יפעיל את נמל התעופה החדש רמון

ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה הודיע אמש (רביעי) כי לא יפעיל את נמל התעופה הבינלאומי רמון ליד אילת, שאמור להיחנך בעוד שבוע, זאת, עד להסכמות עם ההנהלה על אופן הפעלתו. ללא עבודת בקרי הגבול של הרשות, לא ניתן יהיה לפתוח את השדה לטיסות בינלאומיות.

2019-01-16_201244

נמל התעופה הבינלאומי רמון שליד אילת (צילום: רשות שדות התעופה)

יו"ר הוועד, שני שבתוב, שלחה מכתב לסמנכ"ל בכיר למנהל ברשות האוכלוסין וההגירה, נאיף הינו, בו כתבה כי "חרף כל בקשותינו להגיע להידברות ולהסכמות בעניין פתיחת מעבר רמון והפעלתו, הן בפגישותינו החודשיות והן במכתב שנשלח אליך באוקטובר 2018 בעניין זה, טרם הובהר לנציגות העובדים אופן הפעלת המעבר, תנאי עבודת הבקרים וכן התנהלות בעניין מסורבי כניסה. בהתאם לאמור לעיל צר לי להודיע כי עובדי רשות האוכלוסין וההגירה לא יפעילו מעבר זה עד לקבלת הסכמות כתובות".

במכתב הקודם שנשלח, ביקש יו"ר ועד אשכול אילת ברשות האוכלוסין וההגירה, רמי ברדיאן, ממנהל האשכול אבי אסולין, להסדיר את זכויות העובדים בשדה רמון טרם תחילת העבודה בו. ברדריאן ביקש כי תינתן חלופה להחתמת כרטיס העבודה באילת טרם הנסיעה לשדה רמון, ובסיום העבודה בחזרה לאילת; וכי יוסדרו שעות הפעילות והמשמרות בשדה. עוד ביקש כי תינתן לעובדים תוספת הסתגלות כתגמול על שינוי מקום העבודה, כפי שניתנה לעובדי מנהל אכיפה וזרים יחידת בית דגן שנדרשו לעבור מקום. הנמל, שממוקם ברמת תמנע, הוא שדה התעופה האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. הוא צפוי לשמש שדה תעופה בינלאומי נוסף של ישראל, בעיקר עבור טיסות לאירופה וממנה, טיסות טרנסאטלנטיות וטיסות פנים ארציות.