ועד עובדי משרד החוץ הפגינו נגד השר כץ בעקבות הקיצוץ של השעות הנוספות

עובדי משרד החוץ הפגינו אתמול (שלישי) מול לשכתו של שר החוץ, ישראל כץ, זאת במסגרת מחאה על קיצוץ נוסף של משרד האוצר בתנאי העבודה של עובדי המשרד. המפגינים עברו לאחר מכן להפגין מול לשכת המנכ"ל יובל רותם תחת הכותרת "חיסול משרד החוץ לא יעבור ללא קרב" וברחבת הכניסה למשרד שבקריית הממשלה בירושלים.

ועד העובדים כינס ביום ראשון אסיפת חירום, בעקבות כוונת הנהלת המשרד לבצע באופן חד צדדי ומיידי קיצוץ דרסטי בשעות הנוספות המשולמות לעובדים. על כך מסר האתר ההסתדרותי "דבר". בהודעת ההנהלה שהופצה לעובדים בחמישי האחרון, נכתב כי מכסת השעות הנוספות להן זכאים עובדי המשרד תעמוד על עשר שעות בחודש בלבד. בטרם השינוי, עובדים בדרגי הניהול במשרד היו זכאים לעשרים שעות נוספות, והעובדים בדרג נמוך יותר לעשר שעות בחודש אך בפועל נדרשו לעבוד יותר מכך. עוד נכתב בהודעת ההנהלה כי עובד שיידרש לעבודה חיונית ביום שישי לא יקבל שעות נוספות, אלא יקבל יום פנוי בשבוע שלאחר מכן.

עובדי משרד החוץ מפגינים, אתמול, בפתחו בקריית הממשלה בירושלים (צילום: ועד העובדים)

 

בוועד העובדים אומרים כי החלטת המשרד על קיצוץ השעות הנוספות היא הפרה של סיכום קודם של הסתדרות עובדי המדינה לבין אגף התקציבים באוצר, שאושרר רק בשבוע שעבר, על קיצוץ מדורג בשעות הנוספות בסדר גודל של 6% בשנה. החלטת ההנהלה פירושה קיצוץ מיידי וחד צדדי בין 50% ל-70% במספר השעות הנוספות, המהווה פגיעה בשכר ובפעילות המשרד.

יצוין שלפני כחודש נכנסו עובדי משרד החוץ למו"מ עם הנהלת המשרד בסוגיית "דמי הייצוג" – החזר הוצאות לדיפלומטים הישראלים בחו"ל על אירוח ופגישות שנעשות במסגרת תפקידם, לעיתים בבתיהם הפרטיים. לאחר פרסום חד צדדי של נוהל חדש שפגע בדמי הייצוג פתחו העובדים בשביתה בנציגויות ישראל בחו"ל, בשיתוף עובדי משרד הביטחון שחלקם גם מייצג את ישראל בעולם ונקטו גם הם עיצומים. לאחר דיון בבית הדין לעבודה הורו השופטים למשרד החוץ להקפיא את הנוהל החדש ולהיכנס למו"מ עם העובדים בנושא.