ועד עובדי לומניס: ההנהלה לא מוכנה לשוחח על מכירת החברה; עובדי נס הפגינו

עובדי חברת המכשור הרפואי לומיניס נטשו היום (רביעי) את עמדותיהם וקיימו פעולת מחאה בכניסה למפעל ביוקנעם. זאת, בעקבות פרסום הידיעות על כך שהחברה קרובה למכירה. העובדים מודאגים כי העסקה נרקמה מבלי ליידע אותם ואף בניגוד להצהרות מפורשות של ההנהלה כלפיהם.

מההסתדרות נמסר כי בשנה האחרונה מתנהל משא ומתן בין נציגות העובדים להנהלת לומניס להסדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי ראשון. בימים האחרונים אף נערכה פגישה בה העלה הוועד את סוגיית מכירת החברה, אולם ההנהלה הכחישה מכל וכל כי החברה עתידה להימכר, וזאת בניגוד למספר פרסומים בעניין בעבר, שלא הוכחשו על ידי ההנהלה לעיתונות באופן רשמי.

2018-11-21_195547

הפגנה של עובדי חברת נס טכנולוגיות, הבוקר, ברמת אפעל מול ביתו של מנכ"ל החברה, שחר אפעל (צילום: ועד עובדים)

הבוקר הופתעו העובדים לגלות באמצעי התקשורת פרסומים לפיהם נרקמה עסקה למכירת החברה לקרן בריטית, תמורת קרוב למיליארד דולר. עוד מסרה ההסתדרות, כי עובדי לומניס חשים כי הנהלת החברה זרתה חול בעיניהם וקידמה באופן חדצדדי את הליך המכירה מאחורי גבם, וזאת למרות ההשלכות המשמעותיות שיהיו למכירה על תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי. בכוונת הוועד להכריז על סכסוך עבודה בחברה.

עובדי חברת נס טכנולוגיות שעובדים בבית החולים הדסה בירושלים, הפגינו הבוקר ברמת אפעל מול ביתו של מנכ"ל החברה, שחר אפעל. העובדים מוחים על פגיעה בעבודה המאורגנת ועל הסחבת של ההנהלה במשא ומתן עמם ונושאים שלטים עליהם נכתב, בין היתר, "לא מחכים לנס", "שחר אפעל – קח אחריות" ו"כבד את רצון העובדים"

עובדי התמיכה הממוחשבת בבית החולים הדסה, שהועברו מהעסקה ישירה להעסקה קבלנית באמצעות חברת נס, שובתים מזה כ-20 יום, על רקע סירוב הנהלת החברה להשוות את תנאיהם לתנאים של עובדי המנהל והמשק בבית החולים. הנהלת נס מסרבת באופן מוחלט להשיב לתביעות העובדים במשא ומתן שמתנהל בין הצדדים. כמו כן, נמשך סכסוך העבודה של עובדי נס בעיריית ירושלים. העובדים אף שבתו לפני שבועיים במחאה על תנאי עבודה ירודים במתחם המחשוב בעירייה וסירובה של הנהלת נס לפתור את הסוגיה. בין היתר, העובדים מועסקים בקומת מרתף, בתנאי צפיפות קשים ובלא חלונות.