ועד עובדי חדשות 13 הכריז על סכסוך עבודה: מתנגדים לחל"ת ולקיצוצי שכר

ועד עובדי חדשות 13 הכריז הבוקר (שלשיעל סכסוך עבודה, זאת בעקבות כוונת ההנהלה להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום ולקצץ בשכר בשיעור של 10% לעובדים המשתכרים יותר מ-10 אלף שקל, שהם הרוב. בהודעה שנשלחה אמש (שני) לעובדים דיווח הוועד על ההתנהלות: "ביקשנו להיכנס למשאומתן מיידי על המהלך, כדי שנוכל לוודא שהפגיעה הקשה בעובדים היא הכרחית ומינימלית. לצערנו, הנהלת רשת התעקשה שחברת חדשות 13 תוציא הודעה חדצדדית בדבר הקיצוצים, עוד לפני שהתחלנו בהליך הידברות".

מערכת חדשות 13 (צילום: ארגון העיתונאים)

"זו אכן תקופה מאתגרת לכולם, ואנו בהחלט ערים למצב", כתבו אנשי הוועד. "עם זאת, אנו סבורים כי דווקא בשעה זו, כשעובדי החברה עובדים מסביב לשעון סביב שידורי החירום, תוך חשש לסיכון בריאותם, אחרי עוד מערכת בחירות אליה נרתמנו ומעבר מורכב לנווה אילן, כשנתוני הרייטינג גבוהים מתמיד, ונרשמה עלייה גם בברייקים לפרסומות אין מקום לבצע מחטף שכזה תוך פגיעה בעובדים. אנו רוצים לקוות שההחלטה על המהלך אינה מהווה ניצול של אירועי השעה".

הוועד הבהיר כי הוא עומד בתוקף על כך שלא ניתן לפגוע בעובדים באופן חדצדדי, ושיש לנהל על כך משאומתן. "נפעל יחד עם ארגון העיתונאים בכל האמצעים העומדים לרשותנו עלמנת לבטל את הקיצוצים ולכל הפחות לצמצמם, ולא נהסס להכריז גם על סכסוך עבודהאלה ימים לא פשוטים לכולנו, ובנסיבות שמאפיינות את העבודה בחדשות 13 אין מקום לפגיעה נוספת בעובדים, ודאי שלא רטרואקטיבית".