ועד עובדי חדשות ערוץ 10 קורא לחבריו להתגייס למאבק על הפרנסה

עובדי חדשות ערוף 10 נערכים לקרב נוסף על מקום עבודתם. ארגון העיתונאים של ההסתדרות הכריז ביום רביעי האחרון על סכסוך עבודה בחדשות 10. אישור סכסוך העבודה יאפשר לעובדים בתום שבועיים לנקוט צעדים ארגוניים כדי להגן על זכויותיהם.

2018-09-29_162835

סכסוך העבודה הוכרז לאחר הרשות השנייה הודיעה לבעלי המניות של רשות וערוץ 10 כי הליך המיזוג אינו עולה בקנה אחד עם דרישות החוק. כעת העובדים חוששים כי איאישור המיזוג יוביל את בעלי המניות לסגור את הערוץ, ולכן הוועד נערך לנקיטת צעדים ארגוניים שיקדמו שמירה על העובדים

"בעקבות המכתב מהרשות השנייה בשישי האחרון, אנחנו מצויים בסכנה ממשית להמשך עבודתו של הערוץ. לאחר שיחה שקיימנו עם יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלובברקוביץ', אנו מתרשמים שהיא מתנגדת למיזוג ועושה כעת מאמצים כבירים עלמנת שכלל לא להביא את הדיון אל חברי המועצה. יו"ר הרשות נתלית בסעיפים משפטיים כאלה ואחרים שבשורה התחתונה יובילו למשיכת זמן יקר, יבטלו את המיזוג ובסוף יציבו את הערוץ ואת העובדים מול שוקת שבורה", כתב באיגרת ועד עובדי חדשות 10.

לדברי הוועד, "יו"ר הרשות סבורה כי כל הגורמים המקצועיים שוגים בניתוח השוק בעידן 3 ערוצים, וכדי להוכיח זאת, היא מוכנה לסכן את הפרנסה של כולנו. שמאלובברקוביץ' מדברת על 'תוכניות גרנדיוזיות שרקמה', שלאחר תהליך ארוך של חקיקה יאפשרו לערוץ 10 לחיות במודל רזה כערוץ חדשות בלבד. עלפי כל הבדיקות המעמיקות (כולל של רשות ההגבלים), התוכנית הזו לא ישימה מבחינה עסקית ולא תשיג דבר פרט לסגירת ערוץ 10 וחדשות 10 והשארת הטלוויזיה בישראל עם חברת חדשות אחת מונופוליסטית. את כל ההקלות הרגולטוריות שיכולות לסייע לערוץ לפעול במציאות הנוכחית ביקשו מנהלי הערוץ מיו"ר הרשות השנייה לפני כשנה כעת זה מעט מדי ובעיקר מאוחר מדי".

עוד נאמר במכתב לעובדים: "התחושה בה הסתובבנו לפיה המיזוג הוא עניין של זמן ו'עובר מעלינו' – כנראה מעולם לא הייתה נכונה, וכעת המצב הוא הפוך: המיזוג עומד ליפול, ולצערנו הרב, הפרנסה שלנו בסכנה ממשית ומיידית".