ועד עובדי הרכבת: 'רצוי שההנהלה תבדוק את עצמה ותפסיק להטיל בנו רפש'

בהוראת ההנהלה רכבת ישראל ביטלה עשרות רכבות נוספות החל משעות הצהריים. זאת, לאחר שאתמול (ראשון) בשעות הצהריים בוטלו 13 רכבות בשל היעדרם של יותר מ-30 נהגי קטרים." "בשל השבתה לא חוקית של ועד הרכבת, לא יהיה מנוס גם היום מביטול עשרות רכבות נוסעים, החל מהשעה הקרובה", כך מסרה בצהריים הנהלת החברה.

2018-09-17_183908

אך ועד עובדי הרכבת הגיב בחריפות על הודעת הנהלת הרכבת לפיה שביתת העובדים הופסקו עשרות רכבות. "אנו מבקשים לחזור ולהבהיר כי וועד העובדים לא נתן שום הנחיה ארגונית לעובדים 'לחלות' או לנקוט בעיצומים", מסר הוועד. "ראוי שהנהלת הרכבת תבדוק את עצמה ותפסיק להטיל בנו רפש".

עוד נמסר על ידי הוועד שכדי להפעיל את רכבות ראשוניםלוד נדרשים בסך הכל שני נהגים, וכדי להפעיל את הרכבות בקו בית שמש מלחה נדרשים עוד שני נהגים. "ברכבת ישראל יש 300 נהגי קטר, האם באמת יש צורך להשבית רכבות נוסעים? או שאולי זו רק הדרך של הנהלת הרכבת שוב, להסית את האש מכישלונותיה אל עבר העובדים והוועד? באותו זמן ממש בו בוחרת ההנהלה להשבית רכבות נוסעים היא מקצה 16 נהגים לטובת נסיעות מבחן בקו ירושלים. המשמעות היא ש-16 נהגים מסיעים כבר שעות רכבות ריקות מנוסעים".