ועד עובדי בנק ישראל עתר לבית הדין: ההנהלה הפסיקה לשלם שעות נוספות

ההסתדרות וועד עובדי בנק ישראל פנו לבית הדין לעבודה בטענה כי בנק ישראל איננו משלם לעובדיו שעות נוספות בעת שהם עובדים מהבית. הדבר, לטענתם, מהווה הפרה של הסכמים קיבוציים שנחתמו עם העובדים. על כך מסר העיתון "כלכליסט".

מטה בנק ישראל בקריית הממשלה בירושלים (צילום: ויקיפדיה)

 

על פי הבקשה, בנק ישראל מפר את ההסכם הקיבוצי בכך שהוא מטיל משימות שבהן למעשה  העובדים נדרשים לעבוד שעות שמעבר לשעות העבודה המקובלות כאשר הם עובדים מהבית, זאת ללא אישור הממונה על השכר במשרד האוצר, וללא מתן תגמול עבור השעות הללו. המעבר לעבודה מהבית בבנק ישראל החל להתבצע כפיילוט בשנת 2016, כאשר בשנת 2019 חתם ועד העובדים על הסכם שלאחריו החלו עובדי בנק ישראל גם כן לעבוד מהבית, מגמה שהתגברה בימי הקורונה.

על פי ההסכם, עבודה מהבית ושעות נוספות מהבית כפופות לאישור הממונה על השכר באוצר, וזה ניתן רק באוגוסט 2020, וללא שנקבעו בו התאמות שדרושות לעובדים בבנק ישראל. ועד עובדי הבנק טוען, כי בפועל העובדים שעובדים מהבית מקבלים תגמול עבור שעות העבודה, אך לא מקבלים תגמול על השעות הנוספות, זאת אף שמאופי המשימות שניתנות להם, הם נדרשים לבצע שעות נוספות גם במצב שבו הם עובדים מהבית.

העובדים, בפנייתם לבית הדין, מבקשים תגמול עבור השעות הנוספות החל מ-2019, אז החל בפועל המעבר לעבודה מהבית. העובדים מדגישים שמדובר בפיילוט שמנותק מתקופת הקורונה, וימשיך גם לאחריה, ועל כן אין זה סביר שהם אינם מתוגמלים עבור השעות שהם נדרשים לעבוד בפועל. יצוין בעובדי חברת הביטוח AIG פתחו השבוע בשביתה בגלל סיבה דומה. כל עובדי החברה עובדים מהבית והנהלת החברה, שבבעלות אמריקאית, החליטה לפגוע בסעיפים שבהסכם הקיבוצי.

 

עוד בנושא:

השביתה הדיגיטלית הראשונה: עובדי חברת הביטוח AIG ממשיכים בצעדים הארגוניים