ועד עובדי אל על הבהיר: לא נתנו הסכמה לשום מהלך של פיטורי עובדים

"לא נתנו הסכמה לשום מהלך של פיטורי עובדים" – כך מסר ועד עובדי אלעל לאגרת ששלח מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, להנהלת מחלקת משאבי אנוש של החברה, לפיה צפויים פיטורים של עד 1,000 עובדים מתוך כ-6,300 העובדים המועסקים כיום עלידי החברה. עוד נמסר מוועד העובדים: "נדהמנו לקבל את האגרת שפרסם המנכ״ל וזאת בזמן שאנו יושבים עם נציגי ההסתדרות ועם נציגי הממשלה כדי לנסות לגבש מתווה להצלת החברה". החברה הקפיאה את תהליכי ההכשרה והגיוס של עובדים חדשים, החליטה על קיצוץ שכר לחברי הדירקטוריון ולחברי ההנהלה מיום אחד במרס בהיקף של 20 אחוז והיום החלה לפטר כ-200 עובדי צוות אוויר.

מטוסי חברת אל על בנתב"ג (צילום: אל על)

עוד נכתב באגרת המנכ"ל כי קיימת ציפייה לסיוע מצד הממשלה: "ראש הממשלה, שר התחבורה, שר התיירות ואף בכירים נוספים במשק כמו יושבראש ההסתדרות ונשיא התאחדות התעשיינים, הצהירו כי לאור גודל השעה נכון לסייע לאל על ואף החל תהליך של בחינת הדרכים לסיוע" כתב אוסישקין באגרת. אולם עלפי דיווח ב"גלובס" מסתמן שהאוצר יעביר לאל על מקדמות על חשבון תשלומים שהמדינה מעבירה באופן שוטף לחברה. בשלב זה לא נראה כי האוצר מתכנן להעביר מענק כספי לאל על כפי שהחברה שואפת לקבל.

מההסתדרות נמסר כי היו"ר ארנון ברדוד, "נמצא בקשר עם כל הגורמים הרלוונטיים למשבר הפוקד את חברת אל על, לרבות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים העומדים בראשות משרדי הממשלה הרלוונטיים והנהלת החברה. ברדוד התריע בפניהם כי ללא סיוע מיידי לאל על, תקרוס חברת התעופה הגדולה בישראל, דבר אשר עשוי להגיע לכדי איום אסטרטגי על הכלכלה הישראלית כולה ועל ביטחון המדינה".

יצוין שמתנהל מו"מ בין נציגי העובדים, ההנהלה וההסתדרות. לדברי ההסתדרות "הצוותים הגישו בפני הנהלת החברה תוכניות ממשיות ומרחיקות לכת, הניתנות ליישום מיידי ותוך תשלום מחיר כבד מצד העובדים. בין היתר הוצעה הפחתה 15% בשכרם של כלל העובדים, שתהיה כמלווה לחברה מתוך אחריות לעתידה. יובהר כי על אף הנכונות שגילו ההסתדרות והעובדים למצוא פתרון למשבר, כל ההצעות נדחו על ידי אל על".