ועד עובדי אגד תעבורה הכריז על שביתה בירושלים, נתניה וההתנחלויות

ועד העובדים של אגד תעבורה, המאוגד ב"כוח לעובדים", הודיע על שביתה מחר (רביעי) למשך 12 שעות, החל משעה 05:00 בבוקר. ההנהלה הגיבה ומסרה שתפנה לבית האזורי לעבודה על מנת למנוע את השביתה.

אוטובוסים של אגד תעבורה בירושלים (צילום: אגד תעבורה)

הסיבה לשביתה היא גרירת רגליים מצד ההנהלה במו"מ לכינון הסכם קיבוצי בחברה ובתהליך הגישור אשר מתקיים זה מספר שבועות. בין הקווים שיושבתו, כל קווי התחבורה בנתניה, מבשרת ציון וקווים שונים בירושלים ובהתנחלויות שסביב העיר. עוד אומרים בוועד העובדים, שהנהלת החברה מסרבת לדרישות שונות לרבות תוספת סיכון לנהגים בגוש עציון ובעוטף בנימין, קווים בהם חשופים הנהגים לאיומי זריקות אבנים ומקרי אלימות מרובים מצד תושבי ההתנחלויות; תוספות לנסיעות לילה, הכרה בוותק ותשלום אש"ל.

העיצומים בחברה נמשכים זה כעשנה. בוועד מזכירים שבעקבות בקשת בית הדין לעבודה בירושלים ההנהלה והעובדים נכנסו להליך גישור עם ההנהלה בחסות הממונה ליחסי עבודה במשרד הכלכלה לשעבר עו"ד מירב הלוי, אולם גם במסגרת זו הנהלת החברה מסרבת להתקדם. ראיד משעל, יו"ר וועד העובדים, מסר: "במהלך תשע ישיבות ניסינו לבוא לקראת ההנהלה ככל שיכלנו התפשרנו על 3 מיליון שקל והתמקדנו בדרישות בסיסיות בלבד, אך ההנהלה מתבצרת ומוכנה לשינוים מינוריים בלבד. במה מדובר בסופו של דבר? אנחנו מסכנים את חיינו מדי יום בקווים שהמשרתים את ההתנחלויות. מביש שאנחנו נאלצים להילחם על זכות בסיסית כמו תוספת סיכון".