ועד העיתונאים ב'ידיעות אחרונות' עתר נגד פיטורים; סכסוך בכפר הנוער אורט ימי באשדוד

ועד העיתונאים של קבוצת "ידיעות אחרונות" הגיש אתמול (רביעי) ארגון העיתונאים של ההסתדרות בקשה לצו מניעה נגד פיטורים בקבוצה. הבקשה הוגשה בבית הדין לעבודה בתלאביב. דיון בבקשה נקבע ל– 12 בדצמבר.

במסגרת הבקשה התבקש בית המשפט להקפיא כל שינוי מבני באתר XNET עד שתיערך היוועצות עם נציגות העובדים. בנוסף מבקש הועד לקבל את כל הנתונים הרלוונטיים הנחוצים לצורך גיבוש עמדה ביחס לשינויים שמקדמת הנהלת ידיעות אחרונותביניהם סבב פיטורים עליו כבר דובר במסגרת המו"מ שמנהלת ההנהלה עם הועד בחודשים האחרונים. הוועד מבקש לדעת אילו עובדים השתתפו בתוכנית הפרישה שהציגה ההנהלה ואילו סורבו, מה המספר המדויק של התקנים במערכת שלא צפויים להיות מאוישים בעקבות עזיבתם של עובדים. עוד מבקש הועד להעביר לידיו את כל הנתונים בהקשר של המו"מ הקיבוצי המתנהל.

2018-12-13_200728

תלמידות כפר הנוער אורט ימי באשדוד (צילום: עיריית אשדוד)

בהודעת דוא"ל שנשלחה לעובדים נכתב "הנהלת 'ידיעות אחרונות' בחרה שלא לדון אתנו על המהלך בטרם קידומו ועדכנה אותנו על כך בתמציתיות כשעתיים לפני השיחה עם העובדים. גם כעת אנו קוראים להנהלת ידיעות לשים את המחלוקות בצד ולשבת בהקדם לשולחן המו"מ ולהציג בפנינו את הנתונים המתאימים בהקשר למו"מ המתנהל בין הצדדים ולשינויים המבניים המתוכננים על מנת לייתר את הצורך בדיון בבית המשפט".

הסתדרות הודיעה השבוע להנהלת כפר הנוער אורט ימי באשדוד כי העובדים לא ישובו לעבודה בפנימיית המוסד לאחר חופשת החנוכה, בשל הימנעות הנהלת אורט מתשלום מענק חד פעמי לעובדי הכפר בו מתחנכים 135 תלמידים.

ברקע לצעדים הארגוניים, הסכם שנחתם בחודש אוגוסט האחרון בין ההסתדרות, משרדי האוצר והחינוך ואיגוד רשתות החינוך. ההסכם קובע כי כ-2,300 עובדים המועסקים ב-48 כפרי נוער השייכים למינהל לחינוך ההתיישבותי, יקבלו מענק חד פעמי בגובה של 9,500 שקל על מנת להביא לשיפור בתנאי שכרם.

על מנת שההסכם יחול במלואו גם על 25 עובדי כפר הנוער אורט ימי באשדוד, על הנהלת אורט לחתום על נספח שיאפשר את חלוקת הכספים, כפי שחתמו שאר כפרי הנוער בארץ. על אף פניות חוזרות ונשנות מטעם ראש חטיבת כפרי הנוער בהסתדרות המעו"ף, ניר אלון אל הנהלת אורט, מנהליה נמנעים מלחתום ולאפשר את שיפור תנאי ההעסקה של העובדים.

יו"ר הוועד הארצי של עובדי אורט, חיים אלגריסי, מסר ש"עובדי כפר הנוער אורט ימי עושים עבודת קודש ודואגים 24 שעות ביממה וכל ימות השבוע לשלומם ולחינוכם של תלמידיו. צר לי כי הנהלת אורט מסרבת לבצע פעולה פשוטה, שאף מתוקצבת על ידי המדינה, ושתביא לשיפור משמעותי בכיסם של העובדים המסורים. זאת לא נאפשר ועל כך לא נעבור בשתיקה".