ועד היוזמה הדרוזי קורא להתגייס להצלחת הרשימה המשותפת

ועד היוזמה הדרוזי החליט אתמול (רביעי) להתגייס להצלחת הרשימה המשותפת בבחירות לכנסת ה-22 שייערכו ב-17 בספטמבר. כך הוחלט באסיפה שנערכה במטה הוועד בירכא שבגליל המערבי, בהשתתפות פעיליו, מזכיר חד"ש, מנסור דהאמשה; ח"כ עופר כסיף (חד"ש), ח"כ לשעבר ומראשי הוועד, הסופר מוחמד נפאע ומועמד חד"ש ברשימה המשותפת, ג'אבר עסאקלה.

ח"כ לשעבר ומראשי ועד היוזמה הדרוזית, הסופר מוחמד נפאע (צילום ארכיון: אל אתיחאד)

יו"ר ועד היוזמה, גאלב סייף, פתח את הדיון והדגיש "כאשר אנו מצביעים עבור הרשימה המשותפת, אנו מצביעים נטו נגד חוק הלאום ולמען מדיניות של שוויון ושלום". נפאע קרא "לדפוק על כל הדלתות, ללכת בית אחר בית ורחוב אחר רחוב, כדי לשכנע את הבוחרים לבוא ולהצביע לרשימה המשותפת". עסאקלה ציין את חשיבות העלאת מספר המצביעים בקרב האזרחים הערבים בהצלחת הרשימה המשותפת.

ועד היוזמה הדרוזי הוקם ב-1972 ומטרתו לחדד את היסוד הלאומי הערביפלסטיני בזהות הדרוזית, ולפיו, הערביםדרוזים הם חלק בלתינפרד מהעם הפלסטיני והאומה הערבית. הוועד הכריז על ארבע מטרות עיקריות: להביא לסיום את גיוס החובה של צעירים דרוזים לצה"ל; להתנגד להפקעת קרקעות; למנוע את התערבות רשויות המדינה בענייני לאום ודת; לחתור לשוויון מלא של כלל האזרחים בישראל.