ועדת המעקב העליונה קוראת להשתתף בהפגנה נגד טראמפ שתתקיים מול שגרירות ארה"ב בת"א

מפגש בין משלחת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל להנהגה המדינית והדתית הפלסטינית בירושלים המזרחית נערך אתמול (ראשון) בצל נוכחות מוגברת של כוחות משטרה מחוץ למלון שבו נערך המפגש בשכונת שיח' ג'ראח.

2017-12-11_202952

יו"ר ועדת המעקב, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש), אמר כי מפגש זה הוא קול הזעקה של כשני מיליון פלסטינים, בתוך ישראל ובירושלים, שיש להם נגישות לעיר, להבדיל מהפלסטינים בגדה, ברצועה ובמחנות הפליטים. ברכה מתח ביקורת על ההודעה של שרי החוץ הערביים במצרים.

הדוברים בירכו על החלטת ההנהגה הפלסטינית שלא להיפגש עם סגן שר החוץ האמריקאי, מייק פנס, וקראו לנשיא מחמוד עבאס (אבו מאזן) לא להיכנע ללחצים ולסרב לפגשו. הדוברים בירכו על הפגנות הסולידריות בעולם הערבי ובכל העולם נגד הכרזת טרמפ, לרבות עמדת אלאזהר והכנסייה הקופטית במצרים. שני הצדדים סיכמו על המשך התיאום, לרבות פעולה משותפת ביום שני, 18 בדצמבר, בעת ביקר סגן שר החוץ האמריקאי בכנסת. כמו כןועדת המעקב קראה להשתתף בהפגנה שתתקיים מחר ,יום שלישי, בשעה 18:30 מול שגרירות ארה"ב בתל אביב שברחוב הירקון וביום שישי הקרוב, בעיר סחנין.

עם הפגנה שערכו פעילי חד"ש ומק"י בעיר נצרת ביום חמישי האחרון נפתחו אירועי מחאה בערים ובכפרים הערביים בישראל. בתיאום עם קריאת ועדת המעקב, הפגנות מחאה נגד הצהרת טראמפ נערכו בשישי באום אלפאחם; בשבת, בחיפה; בערבה, במג'ד אלכרום, ואדי ערה וערערה, צומת אלמסכה, בכפר מנדא, כיכר זיתונה, בטייבה, צומת ראס עאמר ובשפרעם, צומת נעמה.

כמו כן, אתמול נערכו משמרות מחאה של סטודנטים אוניברסיטת באר שבע, מול הכניסה הראשית של האוניברסיטה, מול בית החולים סורוקה; ובאוניברסיטת תל אביב בכיכר אנטין. היום, נערכה הפגנה נוספת באוניברסיטת חיפה. גם תנועת עומדים ביחד קראה להפגין מחר (שלישי) בשעה 16:00 בכניסה לעיר אום אלפאחם בעקבות הצהרותיו הגזעניות של שר הביטחון אביגדור ליברמן.