ועדת החינוך של הכנסת דנה בשביתות בבית ברל ובאקדמית ת"א-יפו

השביתות הממושכות של ארגון הסגל בשעות אפקטיביות במכללת ביתברל ושל ארגון הסגל האקדמי הבכיר במכללה האקדמית ת"איפו עמודו במרכז דיון שנערך אתמול (שלישי)

בוועדת החינוך בכנסת.

2017-11-15_201148

הפגנת מרצים, השבוע, במכללת ת"איפו (צילום: ארגון הסגל)

במהלך הדיון הסבירו נציגי ועד הסגל האקדמי הבכיר במכללת ת"איפו שההנהלה לא הסכימה לקיים מו"מ במשך שבועיים וגם לאחרונה לאחר יום של דיון פוצצה שוב את המו"מ וסירבה לשוב אל שולחן המו"מ.

לאחר מכן דיברו נציגי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) ואמרו שהסגל רוצה לדון בדברים ה"קשורים לחופש האקדמי וזה אסור". חברי הכנסת שאלו את נציגי מל"ג במה למשל מדובר, ואלה ענו שהסגל האקדמי רוצה למשל לדון בנושא של הפחתת שעות למחקר.

ח"כ הכנסת דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) שאל בתדהמה "האם הפחתת שעות למחקר היא פגיעה בחופש האקדמי, והוסיף ושאל את נציגי מל"ג/ ות"ת: אתם מגינים על החופש האקדמי מפני הסגל האקדמי? האם הסגל האקדמי לא מעוניין בחופש אקדמי?".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) הוסיף "נדמה יש חשש שגם במכללות יהיו תנאים כמו של האוניברסיטאות, והסביר שלמרות הפגיעה של השביתה בסטודנטים יש לזכור שגם למרצים יש זכויות כעובדים, ושהחופש האקדמי הוא גם החופש של המרצים להשפיע במוסד".

בתוך כך, הקלטה של אבי פרידמן ממשרד האוצר חושפת את עמדת המדינה ביחס לשביתות: "מבחינתנו לשביתות יש מחירלכן אנחנו אומרים שההצעות שניתנומבחינתנו זה כבר לא רלוונטי". כלומר, משרד האוצר מושך את הצעותיו הקודמות כעונש על השביתה. זוהי התערבות בוטה בזכות של העובדות והעובדים לשבות, כשמדובר בשביתה שבית הדין לעבודה אישר, כלומר היא חוקית ולגיטימית לחלוטין.

נציגי הסגל הזוטר במכללת בית ברל מסרו בישיבה "זה ארבעה ימים אנחנו ממתינות לתגובתה של ההנהלה על הצעת הפשרה ששלחנו ביום שישי בצהריים; טרם קיבלנו מענה. זוהי הצעת פשרה מרחיקת לכת מצידנו ואנחנו קוראות להנהלה לנקוט ביצירתיות בכל האמצעים האפשריים כדי להפעיל לחץ על האוצר, ולהגיב להצעתנו בהקדם".