ועדת הבחירות המרכזית אישרה את התמודדות הרשימה המשותפת בבחירות הקרובות

ועדת הבחירות המרכזית אישרה הלילה (רביעי) את התמודדות הרשימה המשותפת בבחירות הקרובות ברוב של 17 מול 12. בתגובה מסר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "ועדת הבחירות דחתה את ההצעה לפסול את הרשימה המשותפת אבל הליכוד הספיק להצביע בעד כנסת טהורה לעד נגד פסילת הרשימה הגזענית. הכהניסטים לא יעברו את אחוז החסימה אבל ביבי כבר מזמן הכניס את הכהניזם לליבת הימין".

כמו כן, ועדת הבחירות המרכזית לא פסלה את רשימה הגזענית עוצמה יהודית מלרוץ לכנסת. כחול לבן, העבודה, המרכז הרפורמי לדת ומדינה וח"כ עיסאווי פריג' (המחנה הדמוקרטי) ביקשו לפסול את רשימת עוצמה יהודית וכן באופן פרטני שלושה מתמודדים מטעמה: בנצי גופשטיין, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר. עוצמה יהודית אושרה לרוץ על חודו של קול – בגלל שאחד מנציגי העבודה נעדר מההצבעה. הנעדר הוא סמי שושן, גיסו של יו"ר העבודה עמיר פרץ, או ממלא מקומו, יאיר אוחנה.

לקראת הדיון שהתקיים הערב בוועדת הבחירות המרכזיתבבקשות הפסילה של מועמדים ורשימות, מרכז עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל הגיש מטעם הרשימה המשותפת כתב תשובה לבקשת הפסילה שהגיש עו"ד בן גביר ועוצמת יהודית לוועדת הבחירות המרכזית.

בכתב התשובה שהוגש באמצעות מנכ"ל מרכז עדאלה, עו"ד חסן ג'בארין, טוענת הרשימה המשותפת כי בקשת הפסילה נעשתה ממניעים גזעניים והיא אינה מתבססת על העילות הקבועות בחוק יסוד: הכנסת, המאפשרות לפסול מועמדים ורשימות. מרבית הראיות כבר נמסרו בבקשות פסילה קודמות ונדחו על ידי בית המשפט העליון, ואלו שלא מתבססות על עובדות מסולפות ועל פרשנות גזענית, השוללת את דרישת נבחרי הציבור הערבים לאזרחות שוויונית.

יצוין שהרשימה המשותפת דרשה מהוועדה לדחות על הסף את הבקשה וכן לחייב את המבקשים בהוצאות. ח"כ עודה מסר: "אין דרך אחרת להגיד את זה: זאת בקשה לפסול את הייצוג הפוליטי של כל אזרחי המדינה הערבים. התכלית הגזענית הזו, תידון מחר על ידי גוף פוליטי שחלק מהמפלגות המיוצגות בו מקדמות אותה על בסיס יומיומי בקמפיינים של הסתה ושנאה. ממליץ שההצבעה בעד הבקשה האנטידמוקרטית הזאת תעשה על ידי קריאת 'כהנא צדק'".