ועדת הבחירות המרכזית אישרה את השתתפות הרשימה המשותפת בבחירות לכנסת ה-24

ועדת הבחירות המרכזית אישרה היום (רביעי) את התמודדות הרשימה המשותפת בבחירות לכנסת ה-24. 15 נציגים התנגדו לפסילה, שלושה נציגים תמכו בה ושני נציגי יהדות התורה נמנעו. נציגי גשר, דרך ארץ, הליכוד וש"ס לא נכחו בהצבעה. ועדת הבחירות המרכזית אישרה גם את ההתמודדות רע"מ בבחירות לכנסת: 15 נציגים התנגדו לפסילה, שלושה נציגים תמכו בה ושני נציגי יהדות התורה נמנעו. נציגי הליכוד, ש"ס, גשר ודרך ארץ לא נכחו בהצבעה. יצוין שהליכוד הודיעו הבוקר כי נציגיה לא ישתתפו בהצבעות לפסילת רע"מ והרשימה המשותפת.

מוקדם יותר הוועדה החליטה לפסול את אבתיסאם מראענה של מפלגת העבודה מהתמודדות בבחירות לכנסת. הרשימה המשותפת התנגדה לפסילה. יצוין שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התנגד לכל הפסילות שמוקרן בימין הגזעני.

פעילי הרשימה המשותפת בסניף רמלה של חד"ש, ינואר 2020, לקראת הבחירות לכנסת ה-23 (צילום: זו הדרך)

 

"קרקס הפסילות נמשך תוך מיחזור טענות ישנות וחסרות בסיס, שכבר הופרכו", כך נאמר ביום שני האחרון בתגובה לבקשה שהגישו מפלגות הימין הגזעני, עוצמה יהודית והציונות הדתית, לפסילת הרשימה המשותפת. את התגובה הגיש עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, לוועדת הבחירות המרכזית. לדברי עדאלה, "בקשת הפסילה שהגיש עו"ד איתמר בן גביר מבוססות שתיהן על ראיות וטענות ישנות שמרביתן נדונו בהרחבה בעבר בבית המשפט העליון וכן על מעט פרסומים וקטעי ראיונות, חלקם בכלל של צד שלישי, וחלקם בתרגום מסולף ושגוי או שהוצאו לחלוטין מהקשרם".

ועד נאמר בתגובה ש"יש לשלול מועדת הבחירות המרכזית את הסמכות לדון בפסילות של רשימות ומועמדים בבחירות לכנסת, בהיותה בלתי חוקתית. הליכי פסילה אלה פוגעים בעקרונות על פיהן הבחירות חייבות להיות שוות וכלליות וכי מתן סמכות זו לוועדה שהרכבה פוליטי פוגעת בכללי הצדק הטבעי וההליך ההוגן".

הרשימה המשותפת בחרה לבקר בחריפות את בקשת הפסילה של בן גביר וכתבה כי "נתניהו ושותפיו מסיתים נגד ציבור שלם בניסיון ליצור כנסת ללא ערבים. כהניסטים, תומכי אפרטהייד וטרנספר לא יצליחו להשתיק את הרשימה המשותפת, שתמשיך להשמיע קול של ערכים דמוקרטיים ומוסריים: נגד הכיבוש, ההסתה והגזענות, ולמען שוויון ודמוקרטיה לכל האזרחים והאזרחיות".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/100258