ונצואלה: קרע בין המפלגה הקומוניסטית לבין הנשיא ניקולס מדורו

קרע בין המפלגה הקומוניסטית לבין נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. כך נמסר במסיבת עיתונאים שנערכה השבוע בבירה קראקס. ראשי המפלגה מסרו כי הופר ברגל גסה מסמך ההסכמות שנחתם בינם לבין ראשי המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת שמדורו נשיאה. "תמכנו במועמדות שלך לנשיאות – אבל ההסכם שנחתם כדי לקדם את מועמדותך לא קוים. כך, שכל צד יכול לפעול פוליטית על פי הבנתו", נכתב במכתב שנשלח אישית למדורו.

מסיבת העיתונאים של ראשי המפלגה הקומוניסטית שנערכה השבוע בקראקס (צילום: טריבונה פופולר)

הקומוניסטים מאשימים את מדורו שאינו מקיים את התכנית למיגור הקפיטליזם ולקידום הסוציאליזם. "ההיפך הוא הנכון", נאמר, "שכר העובדים הולך ונשחק לממדים שלא הכרנו, מדיניות הרווחה הולכת ומתפוגגת והממשלה אף פוגעת במאבקי העובדים". זאת, כאשר בעלי ההון מוסיפים לפגוע בזכויות החברתיות שהושגו במשך שני עשורים. עוד מאשימה המפלגה שממשלת מדורו לא מעוניינת לחקור מקרי הרצח של מנהיגי האיכרים על ידי כנופיות של בעלי אדמות גדולים. "מאחורי המילים הגדולות בדבר 'מהפכה וסוציאליזם' שבפיהם של ראשי המפלגה השלטת מסתתרת מציאות של רפורמיזם ליברלי המצדד בהמשך שלטון ההון", נמסר במסיבת העיתונאים.

יצוין שנציגי האופוזיציה הימנית והפרואמריקאית בוונצואלה ייפגשו בקרוב עם נציגיו של הנשיא מדורו בברבדוס לשיחות פיוס שמובלות על ידי נורבגיה, כחלק מניסיון לקדם מאמצים לפתור את המשבר הפוליטי שהתעורר במדינה בשנה האחרונה. מנהיג האופוזיציה, חואן גואידו, אמר כי על סבב השיחות "לייצר פתרון יציב לאורך זמן".