ונצואלה: האסיפה המכוננת התכנסה לישיבה הראשונה; מאות אלפים הפגינו

האסיפה המכוננת החדשה בוונצואלה התכנסה אתמול (שישי) בפעם הראשונה. שרת החוץ לשעבר דלסי רודריגז הושבעה לנשיאת האסיפה, בה 545 צירים. הדיונים של האסיפה נמשכו הבוקר בבניין הפרלמנט שבבירה קרטקס. שבוע שעבר נערך משאל עם על הקמת הגוף המחוקק החדש, שגרר ביקורת על הנשיא ניקולס מדורו מצד האופוזיציה הימנית הפרואמריקאית ונשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שאף הטיל סנקציות על המדינה.

2017-08-05_210842

יו"ר האסיפה המחוקקת בוונצואלה, שרת החוץ לשעבר דלסי רודריגז, אתמול לאחר טכס ההשבעה (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

יו"ר האסיפה המחוקקת בוונצואלה, שרת החוץ לשעבר רודריגז, אמרה היום בישיבת האסיפה כי הממשלה תפעל כדי להגיע להסכמות עם מתנגדיו של הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו. לגבי ההתערבות האמריקאית ההולכת וגוברת בענייני ארצה אמרה רודריגז "אל תחשבו שאנחנו עומדים לחכות שבועות, חודשים או שנים", והוסיפה: "כבר מחר נתחיל לפעול. הפשיסיטים האלימים שמביאים מלחמה כלכלית על המדינה, אלו המשתמשים בלוחמה פסיכולוגית הצדק יגיע אליכם". בטרם התכנסה הישיבה הראשונה, מאות אלפים מתומכים הממשלה ובידיהם תמונות של הנשיא הוגו צ'אבס המנוח ושל הנשיא מדורו הפגינו בבירה.

יצוין אביה של רודריגז, חורחה אנטוניו רודריגז, ממנהיגי "הליגה הסוציאליסטית", נרצח על ידי המשטרה החשאית של ונצואלה לאחר עינויים קשים ב-1976. אחד מפעיליה הצעירים באותה עת של "הליגה הסוציאליסטית" היה הנהג ומראשי איגוד עובדי התחבורה ניקולס מדורו.