וול-מארט תשלם 188 מיליון דולר לעובדים שלא קיבלו הפסקות

בית המשפט העליון של פנסילבניה פסק כי על וול מארט לשלם 188 מיליון דולר לעובדים שתבעו את הקמעונאית, על שלא קיבלו פיצוי הולם על הפסקות וסך שעות עבודתם. על כך מוסר הבוקר העיתון הקומוניסטי הבריטי "מורנינג סטאר".

2014-12-18_193152

עובדי וול מארט מפגינים נגד ההנהלה ודורשים הכרה בהתארגנות שכיריה (צילום: מורנינג סטאר)

בית המשפט העליון של פנסילבניה קיבל פסיקה של ערכאה נמוכה יותר מ-2007 לטובת העובדים, שטענו כי וולמארט נכשלה בתשלום על סך שעות עבודתם, ומנעה מהם לקחת פסקות מלאות לארוחות ומנוחה. ההחלטה, המשפיעה על כ-187 אלף עובדי וולמארט שעבדו בפנסילבניה בין השנים 1986 – 2006, היא הפסיקה השנייה תוך שבוע לרעת וולמארט, המעסיקה הפרטית הגדולה בארה"ב. ב-9 בדצמבר, שופט מינהלי במועצת יחסי העבודה הלאומית של ארה"ב פסק כי וולמארט איימה על עובדים שניסו להתאגד בשני סניפים בקליפורניה.

הפסיקה בשבוע שעבר נתפסה כניצחון עבור ארגוני זכויות עובדים, הקוראים לוולמארט להעלות את השכר ולשפר את תנאי ההעסקה שלה. דובר וולמארט אמר כי החברה אינה מסכימה עם חלק מהחלטות השופט במקרה, ושוקלת צעדיה. עוד השבוע, עובדת תחזוקה בוולמארט הגישה תלונה נגד החברה בטענה כי לא קיבלה התחשבות בהריונה ופוטרה בסופו של דבר, גם לאחר שהחברה עדכנה את מדיניותה בניסיון לתמוך יותר בנשים בהיריון.