התקשורת ממשיכה לדוש במעשיה של עהד תמימי אך מסרבת לעסוק בשליטה בפלסטינים

עהד תמימי בת ה-16, תושבת הכפר הפלסטיני נבי סאלח בגדה המערבית, תועדה בשבוע שעבר (18.12) חובטת בקצין צה"ל חמוש בחצר בית משפחתה. הנערה נעצרה שעות ספורות לאחר הפצת הסרטון ברשתות החברתיות. אמה, נרימאן תמימי, נעצרה בעקבות בתה באשמת צילום המעשה. דובר צה"ל טען,  כי האם "שצילמה את מעשי בתה גרמה להסתה". נור תמימי, אחותה של עהד, נעצרה אף היא בחשד להשתתפות באירוע.

2017-12-26_215747

תגובות הסתה גזעניות לא איחרו לבוא. השר בנט, למשל, כבר חרץ את דינה של עהד תמימי, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו, כי "תמימי צריכה לכלות את שנותיה בכלא". הח"כ לשעבר ינון מגל התראיין (19.12) ב-103FM וטען כי "השמאל מסרס את חיילי צה"ל". השיח הציבורי סביב הפרשה נסב בעיקר סביב השאלה, אם החיילים צריכים היו להגיב באלימות כלפי הנערה שביטאה במהלומותיה את כאבה ומחאתה. אך אותו שיח נפוץ קיבל כמובנת מאליה את עצם הכיבוש הצבאי הישראלי בשטחים הפלסטיניים.

בעניין עהד תמימי, כמו בעניין אלאור אזריה, התקשורת, הממסד והפוליטיקאים שיבחו או ביקרו את התנהלותו של חייל בסיטואציה ספציפית תוך התעלמות מוחלטת מההקשר הרחב של הכיבוש על יובל שנותיו. הקצין והחייל המתועדים בסרטון לא ירו בבנות משפחת תמימי, וטוב שכך.  אך השאלה המהותית היא נוכחותם מלכתחילה של חיילים ישראלים הפולשים לכפרים ולערים בגדה המערבית , יורים ופוצעים, עוצרים בכל יום ובכל לילה פלסטינים בגירים וקטינים. החיילים הרי היו בלבו של כפר פלסטיני כבוש, בחצרה הפרטית  של  משפחת  תמימי. עהד תמימי נולדה, גדלה וחיה בכפר הפלסטיני נבי סאלח. חיילים ישראלים, שליחי ממשלת הכיבוש ההתנחלויות, פולשים לכפר זה מדי יום ביומו. תושבי הכפר מנהלים מאבק עממי ארוך שנים נגד ההתנחלות חלמיש, השוכנת על אדמותיהם החקלאיות וחולשת על מקורות המים שלו בחסות צה"ל.  כשהייתה עהד תמימי בת 12, נהרג בן הדוד של אמה, מוסטפא תמימי, במהלך הפגנה בכפר מפגיעת רימון גז בראשו. ביום בו צולם האירוע, נורה בפניו בן דודה של עהד, מוחמד, הצעיר ממנה בשנתיים.

זו חובה מוסרית ופוליטית להתנגד לממשלה, השולחת צעירים ישראלים להיות קלגסים בגדה המערבית.  ישוחררו עהד תמימי, אמה ואחותה!

 

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב