התנועה הרפורמית מצטרפת להפגנה נגד חוק הלאום שתצא במוצ"ש מכיכר רבין בתל-אביב

התנועה הרפורמית בין הארגונים רבים שהצטרפו בימים האחרונים להפגנה נגד חוק הלאום הגזעני שתצא הערב (מוצ"ש) מכיכר רבין בתלאביב בשעה 20:00 ותצעד עד מטה הליכוד, ברחוב המלך ג'ורג'. בין הקוראים להפגין: חד"ש, עומדים ביחד, מרצ, צעירי עבודה, פורום דוקיום בנגב, התנועה הערבית להתחדשות, המרכז הרפורמי לדת ולמדינה, סיכוי, מאבק סוציאליסטי, הקרן החדשה לישראל, שתי"ל, אגודת יהודי אתיופיה והאגודה לזכויות האזרח.

2018-07-14_170705

בהזמנה להפגנה נאמר כי "בעוד מספר ימים הממשלה תנסה להעביר באופן סופי ובלתי הפיך. חוק הלאום זה השם של החוק שיהפוך את הגזענות, האפליה, ההשפלה וההפרדה לחוקיים, ויותר מזה רצויים ומעודדים במדינת ישראל. חוק הלאום זה החוק שיביא את ההדרה בישראל ואת הפגיעה בכל המיעוטים לשיאים מפחידים שעוד לא ראינו כמותם. יש לנו פחות משבוע לעצור את חוק הלאום, ואנחנו מתכוונים להצליח לעשות את זה. אבל בשביל זה אנחנו צריכים אתכם ואתכן. את כולנו. כי הבית הזה שייך לכולנו ואנחנו לא מתכוונים לוותר על זה".

ועוד: "במוצ"ש נצא לרחוב ונאמר: כולנו אזרחים שווים ערבים ויהודים, נשים וגברים, מזרחים, אתיופים, יוצאי ברה"מ, חברות וחברי הקהילה הגאה. חוק ההפרדה והאפליה שמקדמת הממשלה שמכונה "חוק הלאום" – הולך להשאיר חלקים גדולים בחוץ: מחוץ ליישובים עם ועדות קבלה, מחוץ ליחס הוגן בבתי משפט, מחוץ למעגל האזרחות, מחוץ לדמוקרטיה. ולזה אנחנו לא נסכים. את הזעקה הזו נשמיע חזק, עד שאפילו בממשלה יצטרכו לשמוע אותה: כל האנשים שווים והבית הזה שייך לכולנו".

ההפגנה, הערב, בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/277853069628786