התנגדות ציבורית רחבה לעמדותיו הגזעניות של ראש עיריית אשקלון

התנגדות ציבורית רחבה לעמדותיו הגזעניות של ראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני, שהחליט שאין להעסיק עובדים ערבים בקרבת גני ילדים. "אני קשוב לרחשי הציבור ובמיוחד להורי ילדי הגנים שבהם מועסקים עובדים ערביים בבניית ממ"דים", אמר שמעוני. לדבריו, בימים האחרונים הוא קיבל "עשרות פניות מהורים מודאגים שלא ראו בעין יפה את העובדה שפועלים ערבים שוהים במחיצת ילדיהם בגנים ללא אבטחה, וחלקם אף איימו להוציא את הילדים מהגן". אף ששמעוני ציין את ההורים כגורם להחלטתו, יו"ר ועד הורים באשקלון, אביבית סימני, טוענת כי הוא קיבל את ההחלטה ללא ידיעת ועד ההורים העירוני וללא התייעצות עמו.

2014-11-21_193211

ח"כ דב חנין (חד"ש) קרא להתנגדות לצעדים הגזעניים, וקישר את הצעד של ראש העיר לקידום "חוק הלאום" בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כשראש עירייה מקדם גירוש של עובדים ערבים מעירו וראש הממשלה מקדם חוק יסוד שקובע שישראל איננה גם מדינתם של אזרחיה הערבים ומוציא ממנו כל התייחסות לשוויון – זה הזמן לאנשים הגונים, יהודים וערבים, להתייצב יחד ולהתנגד", אמר ח"כ חנין. לדבריו "היום, יותר מאשר אי פעם בעבר, דרושה ודחופה כאן תנועה יהודית ערבית גדולה למען שלום ושוויון, למען עתיד אחר ותקווה לשני העמים בארץ הזאת".

מו כן, מרכז "מוסאוא", ארגון הפועל למען זכויות האזרחים הערבים בישראל, הודיע כי בכוונתו לתבוע את ראש עיריית אשקלון על הסתה להפרת חוק איסור האפליה בתעסוקה. מהמרכז נמסר עוד כי אילו היו יהודים עובדים בבנייה לא היו מעסיקים ערבים וכי השבתה של כוח העבודה הערבי תשתק את השירותים ותגרום להפסדים של יותר ממאה מיליון שקלים ביום. על פי ידיעה ששודרה אמש (חמישי) בחדשות ערוץ 2, מוס הולצמן, מנכ"ל מפעל פלזית שבקיבוץ גזית, הודיע לעובדיו כי הנופש שתוכנן למאות עובדים, ונועד לחזק את כלכלת אשקלון לאחר מבצע "צוק איתן" בוטל וייערך במקום אחר. העובדים – יהודים וערבים דווקא לא מחו על הצעד אלא חיזקו את הבעלים על עמדתו בנושא. "אנחנו מפעל תעשייתי בצפון שמעסיק מאות עובדים מכל המגזרים בארץ", הדגיש הולצמן במכתב.

"אנחנו שומרים על מערכת יחסים משפחתית חברית נאמנה עם כל עובדינו ומשפחותיהם – לאחר מבצע 'צוק איתן', העובדים ביחד עם ההנהלה בחרו לקיים את הנופש השנתי באשקלון לאות הזדהות ותמיכה בתושבי הדרום. הנופש תוכנן להתקיים בדצמבר באחד מבתי המלון הגדולים באשקלון. לאחר ההתבטאות האומללה של ראש העיר ביטלנו לאלתר את הנופש ואנחנו מחפשים מקום חלופי בו כל עובדינו יקבלו יחס ואירוח חם כפי שנהוג במפעלנו", הוסיף.