התכנית לא תפורק בדצמבר: בית הדין ביטל את מכתבי הפיטורים של עובדי תכנית שלבים

מכתבי הפיטורים למורי תכנית שלבים המופרטת של משרד החינוך, בוטלו אתמול (שלישי) בהוראת בית הדין לעבודה בבת ים. מכוח לעובדים המאגדת אותם נמסר "העובדים השיגו ניצחון ביניים ופירוק תכנית שלבים, התכנית בה לומדים תלמידים חולים מביתם, לא תפורק בדצמבר". אך "מדובר בדחיה למועד לא ידוע. 700 עובדי חינוך ממשיכים לעבוד בחוסר וודאות. אלפי ילדים חולים לא יודעים מתי יוחלפו ברגע אחד מוריהם. במשרד החינוך מתעקשים שהתכנית החשובה הזו תפורק בלי מתווה, מבלי להסביר מי בדיוק יחליף את המורים, כיצד יכנסו מורים מביה"ס לביתם של ילדים בקבוצות סיכון".

יצוין שבית הדין הורה למשרד החינוך להתדיין עם נציגות העובדים על קליטת העובדים ולהציג מתווה מגובש עד ה-1 בדצמבר הקרוב. "המאבק נמשך- לא נסכים לפיטורי העובדים; לא נסכים לפגיעה בתלמידים החולים", נמסר עוד מכוח לעובדים.

הפגנה למען העסקה ישירה של מורי שלבים ונגד שר החינוך יואב גלנט, השבוע, בפתח בית הדין האזורי לעבודה בבת ים (צילום: כוח לעובדים)

​יצוין שבשבוע שעבר נערכה ישיבה משותפת בנושא של ועדת החינוך התרבות והספורט, בראשות ח"כ רם שפע (כחול לבן) והוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת). לקראת סופו של הדיון הודתה נציגת משרד החינוך כי התכנית להלאמת התכנית עדיין מתגבשת. "אנו עוד בשלבי התארגנות הן להארכת התקשרות, והן למתווה הפעלת התכנית, הכולל את תנאי ההעסקה של העובדים שייקלטו". על כך העיר ח"כ ג'בארין: "מדאיגה מאוד העובדה שלכאורה משרד החינוך לא רואה 35% ממורי התכנית כמתאימים להעסקה, כאשר הם מלמדים ילדים בפועל כעת. משרד החינוך אמור לקבל אחריות ב-1 בדצמבר אך לא נראה כי הקצב מתאים לדברים, ולכן כדי לשמור על הרצף החינוכי לילדים יש לשקול את המשך העסקת המורים ולאפשר להם להיקלט במשרד כעובדים מן המניין במשרד החינוך".

 

סרטון: מצילים את תכנית שלבים

https://www.facebook.com/p2workers/videos/347488586339750