התחדש המו"מ בין הנהלות האוניברסיטאות לבין נציגי ארגוני הסגל הזוטר

המו"מ בין הנהלות האוניברסיטאות לבין נציגי ארגוני הסגל הזוטר התחדש בשבוע שעבר. כך מסר מטה המאבק של הסגל הזוטר מהאגד את הארגונים. מהמטה נמסר כי "אנו ממתינים להצעה חדשה מוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה)".

2018-04-21_175618

אסיפה של הסגל הזוטר בקמפוס בארשבע של אונ' בן גוריון (צילום: ארגון הסגל האקדמי הזוטר)

שיחות חודשו לאחר שבחודש שעבר נקלע המשא ומתן להסכם קיבוצי חדש למבוי סתום. "בעקבות זאת, יצאנו לפני פסח לשביתות אזהרה קצרות והבהרנו שאם יימשך הקיפאון במשא ומתן נאלץ להחריף את צעדינו". לדברי אנשי מטה "נראה כי אזהרה זו נשאה פרי: השיחות בין נציגינו לנציגי ההנהלות חודשו, ונציגי ועד ראשי האוניברסיטאות התחייבו להעביר אלינו בהקדם הצעה חדשה, המתייחסת לכל הנושאים: שכר, ביטחון תעסוקתי ועוד. אנו מקווים שהצעה זו תכלול שיפורים של ממש, ולא תהיה בגדר ניסיון נוסף מצד ור"ה לדחות ולמסמס את המשא ומתן". יחד עם זאת נמסר כי "לאחר שנקבל את ההצעה החדשה ונלמד את פרטיה, נוכל להעריך לאן מועדות פנינו".

מחר (ראשון) צפויה להימשך השביתה הארוכה של המרצים מן החוץ שהוכרזה במכללת אורט בראודה שבכרמיאל. המרצים פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן ביום רביעי ה-11 באפריל. המרצים מוחים על עיוותי שכר טבלאות שכר פנימיות: "מרצים ששווים פחות, ומרצים ששווים ממש פחות" וחוסר ביטחון תעסוקתי ביטולי וצמצומי קורס ברגע האחרון או אפילו לאחר תחילת הסמסטר. כמו כן, המרצים לא יכולים לצבור ותק מאחר ומפוטרים לאחר כל סמסטר ועקב כך אין רצף בהעסקה גורם לפגיעה בזכויות הסוציאליות.

יצוין שמזה 13 חודשים ארוכים מתקיים המשא ומתן עם ההנהלה, שמאופיין בגרירת רגליים ומריחת זמן, כאשר רק בהתערבות בית הדין לעבודה נוצרה התקדמות שמנעה שביתה והכריחה את הצד השני להיפגש בקביעות. אמנם הצדדים הציגו טיוטות והסכמות רבות אבל רגע לפני תום המו"מ ההנהלה הציגה חסמים חדשים שמונעים חתימה על הסכם ראוי והוגן למרצים.