התושבים מתנגדים להקמת חומת ביטחון בגובה 5 מטר סביב שגרירות ארה"ב בי-ם

חומה בגובה חמישה מטרים נבנית בימים אלה סביב שגרירות ארה"ב, שבשכונת ארנונה בירושלים. השבוע החלו עבודות ההכנה להקמת החומה – לשטח הגיע טרקטור ופועלים התקינו עמודי ברזל.  במקומון הירושלמי "כל העיר" נמסר כי למהלך מתנגדים תושבים בשכונת ארנונה.

השגרירות בשכונת ארנונה, בירושלים (צילום: שגרירות ארה"ב)

 

התושבים העבירו השבוע מכתב לראש העיר משה ליאון, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר והחוץ ישראל כ"ץ. "אנו תושבי תלפיות ארנונה נדהמנו לגלות כי ברחוב כפר עציון בשכונתנו עומדת לקום חומה בגובה של חמישה מטרים שתחסום כליל את הגישה שלנו לנוף שהוא חלק מחיינו באזור", כך נכתב במכתב שנשלח על ידי דיירי רחוב כפר עציון בארנונה, שעליו חתומה השגרירה בדימוס מרים שמרת, שמתגוררת בשכונה. "החומה מוקמת בתירוץ של 'הגנה' על בניין השגרירות האמריקנית, כשכל בר דעת יודע שמצד דרום הבניין חשוף לגמרי לכפר ערבי, ואילו אנחנו דורשים לשלם מחיר כבד באיכות חיינו על דבר שאין בו טעם והיגיון".

עוד צוין במכתב כי "בשם הביטחון – האזור של בית עגנון, שהוא אזור לשימור שהעירייה אינה מתירה בו לבנות במתווה של תמ"א 38, עומד להיקרע בחומה פראית ושוברת נוף כמו הקיר הזוועתי המתוכנן – כשכל זה נעשה ללא התייעצות עם השכנים, ויהיה בעיה לדורות. אנו דורשים הפסקת הבנייה לאלתר והחזרת המצב לקדמותו".

בחודש מאי נפתחה שגרירות ארה"ב בשכונה, בטקס בו השתתפו בין השאר נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ – איוונקה טראמפ, וחתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, ג'ראד קושנר. בזמן שבפנים גזרו סרט וחגגו, בחוץ עשרות מתושבי מזרח העיר שתחת כיבוש, ופעילי שלום ישראלים יחד עם חברי כנסת מסיעת חד"ש, הפגינו נגד המהלך.

אין זו הפעם הראשונה שבה השכנים של שגרירות ארה"ב התלוננו נגד פעילותה. כפי שפורסם ב"כל העיר", זמן קצר לאחר פתיחתה הדיירים סיפרו כי עובדי השגרירות חונים במקומות החניה הפרטיים שלהם, וחוסמים רכבים של שכנים באזור.