התוצאות הרשמיות של הבחירות בבוליביה: ארסה ניצח בגדול; רוב לשמאל בפרלמנט ובסנאט

בסוף השבוע פורסמו התוצאות הסופיות והרשמיות של הבחירות שנערכו בבוליביה בשבוע שעבר ומהן ועלה כי מועמד התנועה למען הסוציאליזם, הכלכלן המרקסיסטי לואיס "לוצ'ו" ארסה, זכה ליותר מ-55% מקולות הבוחרים. עוד עולה מתוצאות הבחירות כי השמאל זכה לרוב בפרלמנט (75 חברי פרלמנט מתוך 130) ובסנאט (21 סנאטורים מתוך 36 מושבים).

מועמד ממשלת הימין, הנשיא לשעבר קרלוס מסה ("מועמד העשירים" בפי העיתונות המקומית) זכה רק ב28%. על פי החוקה הבוליביאנית כדי לנצח בסיבוב הראשון, על המועמד להשיג יותר מ-50% מהקולות, או 40% עם יתרון של לפחות 10% על המועמד במקום השני. כך שארסה הוא כעת רשמית נשיאה של בוליביה. יצוין שממשלת ההפיכה אסרה על הנשיא לשעבר אבו מוראלס להציג את מועמדותו. בקהילת המהגרים הגדולה של יוצאי בוליביה בארגנטינה, זכה ארסה ביותר מ88% מקולות הבוחרים.

לפני שנה תפסה את השלטון סנאטורית מהימין הקיצוני, ג'נין אנייז, שהכריזה שהיא נשיאת בוליביה הזמנית. זאת בעקבות התפטרותו של הנשיא מוראלס, אשר נאלץ לצאת ממולדתו בעקבות הפיכה צבאית, וגולה כיום בארגנטינה. בחודשים האחרונים גבר חוסר שביעות הרצון כלפי הנשיאה "הזמנית" וזאת בשל מחדל שלטון הימין בטיפול בקורונה והודות לשורת צעדי מחאה של השמאל, כולל שביתה כללית וחסימת כבישים בדרישה: "בחירות כעת".

עוד על הבחירות בבוליביה בעמוד 8 של גיליון "זו הדרך" האחרון:

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G41_2020.pdf