התובע הכללי של ברזיל מאשים את הנשיא טמר בשחיתות ובשיבוש הליכי משפט

התובע הכללי של ברזיל מאשים את נשיא המדינה הימני מישל טמר בשחיתות ובשיבוש הליכי משפט. כך לפי חקירה שפורסמה אתמול (שישי) על ידי בית משפט העליון במדינה. ההאשמות של התובע הכללי, רודריגו ג'נוט, נגד הנשיא יוצאות דופן בחומרתן והינן חלק מחקירת השחיתות שמסעירה את הפוליטיקאים, אישי הציבור והאזרחים בברזיל.

2017-05-20_183934

"בחירות עכשיו" השבועון הקומוניסטי "ורמליאו"

ההאשמות הרשמיות נגד הנשיא קשורות לחשיפת הקלטת של הנשיא טמר בה הוא נשמע מאשר לשחד את יו"ר בית הנבחרים לשעבר, אדוארדו קוניה, בחקירה מתוך מטרה להשתיקו ולמנוע ממנו להעיד. ההקלטות פורסמו שלשום בעיתון "או גלובו" והן ניתנו במסגרת עסקת טיעון שהושגה בין הרשויות לאיש העסקים ז'ואסלי בטיסטה, יו"ר יצרנית בשר הגדולה במדינה שנפגש עם טמר בחודש מארס.

בעקבות הדיווחים פרצו הפגנות ברחבי ברזיל ורבים בממשלה ובסנאט, כולל שותפיו הפוליטיים של הנשיא, קראו לו להתפטר מתפקידו. שמו של טמר נקשר כבר ביוני אשתקד לפרשת השחיתות הגדולה. על פי עד מרכזי בפרשה, הנשיא ניסה לממן קמפיין בחירות מקומיות של מפלגתו בכספים לא חוקיים שמקורם בהונאה בחברת הגז הממלכתית פטרובראס.

עוד מוסר העיתון המקוון הקומוניסטי "ורמליאו" של המפלגה הקומוניסטית של ברזיל, שאמש נפגשו ראשי ארגוני העובדים הגדולים: קונפדרציית העובדות והעובדים של ברזיל (CTB), פורסה סינדיקאל, קונפדרציית האיגודים המקצועיים של ברזיל (CSB), הקונפדרציה החדשה של איגודי העובדים (NCST), האיחוד הכללי של העובדים (UGT) והקונפדרציה המאוחדת של העובדים (CUT), כדי לתאם עמדות. בתום הישיבה הוחלט לקיים הפגנות עובדים המוניות מחר (ראשון) במאות ערים ועיירות ברחבי המדינה תחת הסיסמאות "טמר הביתה" ו"בחירות עכשיו".