התארגנו עובדי נת"ע, מטרודן ומפעל סולבר; בקיסריה אלקטרוניקה רצו לפטר את יו"ר הוועד

ההסתדרות תשמש כארגון היציג של 236 עובדי חברת מטרודן ו-150 עובדי חברת נת"ע נתיבי תחבורה עירונייםהאחראית על קידום הקמת הרכבת הקלה בתל אביב. עובדי החברות ביקשו להתארגן בהסתדרות, על רקע שינויים ארגוניים שצפויים בכל אחת מהחברות ומתוך רצון להסדיר את זכויותיהם, תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי.

למעלה משליש מעובדי חברת מטרודן, המפעילה כיום 21 קווי תחבורה ציבורית בבארשבע חתמו על טפסי ההצטרפות שהוגשו למנכ"ל החברה, אילן קרני. לטפסים צורף מכתבו של יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, הקורא לו לתאם פגישה, על מנת לפתוח בתהליך ההידברות ולהגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי. מכתב נוסף, הכולל את טפסי ההצטרפות של העובדים, הועבר לידיו של מנכ"ל חברת נת"ע, יהודה בראון, מטעמה של עו"ד חניטל סויסה, ראש האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות. במכתב הודגש כי ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב עובדי החברה וכנהוג בהליכים מסוג זה על ההנהלה להימנע בתקופה הקרובה מצעדים חד צדדיים העשויים לשנות את תנאי העסקתם של העובדים.

מוועד הפעולה של חברת מטרודן, נמסר: "העובדים בחרו להתאגד בהסתדרות מתוך אמונה כי כינון יחסי עבודה קיבוציים בחברה, יבטיח את עתידם המקצועי ויתרום לא פחות מכך גם ליציבות החברה על אף השינויים המבניים שבה". מוועד הפעולה של חברת נת"ע, נמסר: "ההחלטה להתאגד והצלחת ההתגייסות של כלל העובדים לטובת מטרה אחת, נובעת מתוך הרצון שלנו לדאוג לזכויותינו ולהבטיח ביטחון תעסוקתי. אנו קוראים להנהלה לשבת עימנו למו"מ, ומתוך דאגה לעתיד החברה – לעגן בהקדם את ההסכמות בינינו בהסכם קיבוצי".

2015-03-04_194444

פרוייקט הרכבת הקלה ביפו (צילום הדמיה: נת"ע)

כמו כן, התארגנו עובדי חברת CHS(לשעבר סולבר), העוסקת במיצוי פולי סויה שמשמשים את תעשיות המזון לבני אדם, בעלי חיים וייצור שמן סויה. ב־2011 רכש קואופרטיב המזון האמריקאי CHS את החברה שהיתה עד אז בשליטת קרן פימי, קיבוץ חצור ומבטח שמיר תמורת חצי מיליארד שקל. כיום מועסקים בה כ־200 עובדים בשני אתרים, אשדוד ואשקלון. החברה מתכוונת לסגור את קו הייצור של חומרי גלם למזון לבני אדם בטענה כי "הקו אינו רווחי".

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה נענה אתמול (שלישי) לבקשת ההסתדרות והוציא צו מניעה זמני שאוסר על הנהלת "קיסריה אלקטרוניקה רפואית" להמשיך בהליך הפיטורים של אורנה גלילי, אשר משמשת כיו"ר ועד הפעולה של העובדים במפעל קיסריה אלקטרוניקה שפתחו בשביתה ביום ראשון האחרון. גלילי קיבלה מכתב זימון לשימוע לפני פיטורים, עקב סירובה להפסיק את פעילותה במסגרת ועד העובדים או לחלופין לעבור מתפקידה כמנהלת חשבונות ראשית בחברה, זאת נוכח הטענה לניגוד אינטרסים מצד הנהלת החברה.