התאחדות הסטודנטים היהודים העולמית נגד גירוש הפליטים; שבת: ביקור בחולות

כ-200 איש הפגינו אמש (חמישי) בירושלים בהפגנת הצעירים נגד גירוש מבקשי המקלט. בין המפגינים, צעירים בשנת שירות, חניכי מכינות קדם צבאיות ומבקשי מקלט מועמדים לגירוש.

2018-02-02_210733

פעילים נגד הגירוש מוחים ביציע האורחים של הכנסת ביום רביעי האחרון (צילום: עוצרים את הגירוש)

כמו כן, ההתאחדות העולמית של הסטודנטים היהודים, שמייצגת כ-600 אלף סטודנטים יהודים מ-38 מדינות, קיבלה החלטה להתנגד לתוכנית של ממשלת הימין לגרש לרואנדה את הפליטים מאריתריאה וסודאן. בהחלטה נכתב כי "הנהלת ההתאחדות העולמית של הסטודנטים היהודים מאמינה שהגירוש יעמיד אלפי בני אדם בפני סכנת מוות, אונס, עינויים, עבדות ועוני קיצוני. ישראל נושאת באחריות מוסרית לשמור על ערכיה היהודיים ולהגן על מבקשי מקלט בתחומה. על ישראל לבחון בקשות למקלט בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים, במטרה לקבוע מי זכאי להכרה במעמד של פליט."

ועוד: "על ישראל לקבוע מדיניות ברורה בכל הנוגע להגירה בלתי חוקית אליה, שמביאה בחשבון את הצרכים החברתיים, הכלכליים והדמוגרפיים שלה, תוך כדי שהיא מונחית גם על ידי אמפתיה לנסיבות הקשות שהובילו את המהגרים הללו לישראל. בעוד שהמצב החברתי והכלכלי בדרום תל אביב הוא בעייתי ביותר, ישראל מסוגלת למצוא פתרונות חלופיים למצב מבלי לגרש אלפי אנשים". יצוין שהיום פעילים יצאו לרחובות תלאביב גם כרזות לתלייה בבתים נגד הגירוש ובבארשבע נערך מפגש סולידריות עם מבקשי מקלט ובני משפחותיהם. מחר, משעת הבוקר צפוי ביקור סולידריות במתקן הכליאה חולות שבנגב הסעות מכל הארץ.

פרטים על הביקור בחולות, מחר:
https://www.facebook.com/events/286340498561156/