השר לשעבר רמון תובע סטודנטית פמיניסטית הפעילה באוניברסיטת ת"א

איש העסקים והשר לשעבר חיים רמון תובע סטודנטית פמיניסטית הפעילה באוניברסיטת תלאביב. הדר שגיא היא יו"ר תא "תלאביביות" התא הפמיניסטי של סטודנטיות באוניברסיטת תל אביב, ופעילה מרכזית במאבק נגד הטרדות מיניות בקמפוס. כאשר התפרסם שרמון עומד ללמד בחוג למדע המדינה בשנה הבאה, תא "תל אביביות" שלח מכתב להנהלה הדורש ממנה שלא לקבל את רמון לעבודה לאור הרשעתו בתקיפה מינית של כפיפה לו. עם פרסום המכתב, רמון איים בתביעה נגד הסטודנטיות אם לא יתנצלו ויחזרו בהן.

2018-07-01_194510

הדר שגיא (צילום: תא תלאביביות)

בסוף השבוע החולף רמון מימש איומו זה ועתה הוא תובע את שגיא על סך 75 אלף שקל. מצוות המאבק נגד הטרדות ופגיעות מיניות באקדמיה לשוויון נמסר כי "התביעה של רמון היא אמצעי כלכלי להשתקה של ההתנגדות להעסקתובנוסף, תביעה זו מהווה מסר ואיום כלפי כל מתלוננת עתידית בעבירת מין, ונגד השיח אודות מי שהורשעו בעבירת מין".

יצוין שבמארס 2007 הורשע רמון בעבירת מין מעשה מגונה שלא בהסכמה. לצד ההרשעה, בית המשפט תיאר בפסיקתו את מסע ההכפשות השקרי שרמון ביצע נגד המתלוננת שגרסתה נמצאה אמינה לחלוטין.

עוד נמסר ש"רמון צריך להבין שהציבור לא יקבל את ההשתקה הזאת. שהגב הציבורי של הדר יותר חזק מזה שלו". לשם כך הבוקר (ראשון) החל מסע לגיוס משאבים לרשת הגנה כלכלית להדר שגיא. היעד לגייס אלף אנשים שיתחייבו לתרום 75 שקל. "התחייבות היא רק במקרה ורמון ינצח בתביעה", נמסר עוד.

אפשר להצטרף לרשת הגנה באמצעות הטפס המקוון:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeSLQk_B23cFgm0WlMxibdZbiPTmjATLDAzE7IoFwGZoeAu4Q/viewform