השר אלקין ביטל סיור של 'עמק שווה' בירושלים אך הוא יתקיים במתוכנן

השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, ביטל את השתתפות עמותת "עמק שווה", המתנגדת לכיבוש, בפרויקט "בתים מבפנים", שבמסגרתו ייערכו מחר (שישי) ומחרתיים סיורים באתרים שונים בירושלים. אחד הסיורים אמור היה להתקיים בבית הקברות המוסלמי בממילא, בהדרכתו של מנכ"ל העמותה יונתן מזרחי. בתחילה הוחלט כי הסיור כן ייערך ורק שמה של העמותה לא יצויין באתר הפרויקט, אך בעקבות התעקשות השר אלקין, הסיור במסגרת הפרויקט בוטל.

2017-10-26_210808

 אלקין מסר "הפעלתי וטו אישי ודרשתי לבטל את השתתפותו של מר מזרחי בפרויקט הממומן על ידינו". אך "עמק שווה" הודיעה כי תקיים את הסיורים כמתוכנן. בהודעה נכתב כי "בעקבות לחץ של פעילי ימין הוחלט על הוצאת הסיור מהפסטיבל. כאמור בהתחלה הוסר שם הארגון מפרסומי הסיור ובהמשך לשכת אלקין הוציאה אתמולהודעה זו: 'השר איים לשלול את התקציב לאירועי 'בתים מבפנים' אם לא יבוטל הסיור בהדרכת מזרחי'".

לדברי העמותה, "השר לענייני ירושלים זאב אלקין כנראה לא אוהב כשמדברים על העובדות וההיסטוריה בירושלים, ולכן איים לשלול תקציבים מהאירוע של 'בתים מבפנים' אם לא יבוטל הסיור בבית הקברות המוסלמי בממילא אותו מדריך עמיתנו הארכיאולוג יונתן מזרחי. פרטי הסיור אמנם הוסרו מהאתר אבל הסיורים יתקיימו באופן עצמאי בסוף השבוע הקרוב. נעמוד נגד ניסיונות הרדיפה וההשתקה וממליצים בחום לבוא ולהצטרף לסיורים".

עוד מידע על ממילא והסיור

http://alt-arch.org/…/wp-content/uploads/2017break/01/Mamila-Web