השרה רגב דרשה למנוע אירוע בחיפה נגד חוק הלאום ביוזמת חד"ש; ראש העיר יהב סירב

שרת התרבות והספורט מירי רגב, פנתה אמש (שישי) לראש עיריית חיפה יונה יהב בדרישה כי ימנע כנס נגד חוק הלאום של חד"ש שצפוי להתקיים מחר בערב בבית הגפן בעיר. במכתבה קראה רגב ליהב "לבדוק את הטענות על פעילות פוליטית מפלגתית בניגוד להנחיות ולנהלים שחלים על גופים נתמכים על ידי המדינה ולמנוע את הפעילות במידה והטענות נכונות". עוד הוסיפה השרה כי בכוונתה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ביום ראשון הקרוב בנושא. על מכתב חתמה רגב: "שרת התרבות ותא"ל במיל'".

2018-07-28_164955

יהב, לא נעתר לדרישתה של רגב ובמכתב ששלח לה השיב כי "אין עילה להתערבות בנושא". לדבריו, "ככל שהיועץ המשפטי לממשלה סבור אחרת תשמח העירייה לקבל את הנחיותיו ולפעול על פיהן". ראש העיר ציין עוד כי "לא מדובר בפעילות של בית הגפן, אלא בהשכרת האולם בתמורה מלאה על ידי מארגני האירוע".

פניית רגב נעשתה לאחר ששי גליק מארגון "בצלמו" פנה אתמול בעניין לחבר מועצת העיר חיפה מטעם הבית היהודי, שי בלומנטל, והשניים, שדרשו יחד את ביטול האירוע מראש העיר החליטו לשגר פנייה דומה לשרת התרבות. לאחר מכן, פנה אליה רשמית בדרישה דומה גם אריאל קלנר, יו"ר ועד נשיאות ועידת צעירי הליכוד וחבר מזכירות הליכוד. יואב רמתי, המתמודד בימים אלה על מושב במליאת מועצת העיר מטעם הבית היהודי, דרש כי בחזית בית הגפן יונף דגל ישראל. לדבריו, מרכז התרבות העירוני אינו עומד בדרישות החוק בעניין זה.

מזכיר חד"ש בחיפה רג'א זעאתרה מסר כי "הניסיונות להשתיק את הציבור הערבי והציבור היהודי השפוי לא יצליחו. מירי רגב מנהיגה תרבות חשוכה של סתימת פיות. לא ניכנע. אדרבא נמשיך להיאבק יחד נגד גזענות ואפליה ולמען שוויון מלא". ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) מסרה כי רגב "קמה לה כל בוקר ומחפשת פעילויות וכנסים שאינם מיישרים קו עם הפוליטיקה הקטנה שלה ודוחפת להשתיקם". זאת, הוסיפה, על אף שאין בסמכותה וביכולתה לעשות זאת.

ח"כ יוסף ג'רבארין הוסיף, בתגובה לדרישת השרה רגב לביטול הכנס, כי "השרה רגב שכחה מזמן מהי דמוקרטיה ומהו חופש ביטוי, והיא מתנהגת כמושל צבאי. בזמן שחוק הלאום מקדם עליונות יהודית והפרדה בין יהודים וערבים, אנו מקדמים שוויון מלא ומאבק יהודיערבי משותף נגד גזענות והדרה. אני קורא לכל האזרחים השפויים במדינה להגיע ביום ראשון לאירוע בחיפה ולהתנגד לשנאה והגזענות שבחוק הלאום".

מחד"ש נמסר כי הכנס יתקיים כמתוכנן מחר בשעה 19:00. ידברו בו פרופ' קייס פירו, רחל ליאל, יו"ר הרשימה המשותפת ח"כים איימן עודה (חד"ש), ח"כ תומאסלימאן וח"כ מוסי רז (מרצ).

פרטים נוספים על האירוע שיתקיים מחר בחיפה:
https://www.facebook.com/events/2023736851273689/