השפה הערבית מודרת ממרבית אתרי האינטרנט של משרדי הממשלה

השפה הערבית מודרת ממרבית אתרי משרדי הממשלה. כך עולה ממסמך שהוכן לקראת הדיון שנערך היום (שלישי) בוועדת כנסת מיוחדת שעסק במעמד השפה באתרי האינטרנט של משרדי הממשלה.

2018-12-11_204343

המסמך שנכתב במקור בשנת 2016 ועודכן לאחרונה חושף את היעדרות השפה הערבית ממרבית אתרי הממשלה. מהמסמך שנעשה לבקשת ח"כ יוסף ג'בארין, (חד"ש הרשימה המשותפת) עולה שבאתרים של שלושה משרדים מרכזים (המשרד לשוויון חברתי, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ומשרד הביטחון) אין כל מידע או התייחסות לשפה או לחצן המעביר את הגולש לאתר מותאם לערבית.

בנוסף על כך באתרים של שישה משרדים נוספים (נציבות שירות המדינה, משרד העלייה והקליטה, משרד התקשורת, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד המדע והטכנולוגיה והמשרד לשירותי דת), מופיע רק מידע כללי על המשרד בכמה משפטים בשפה הערבית.

ח"כ ג'בארין, יוזם יום השפה הערבית בכנסת, הגיב על המסמך ואמר: "השפה הערבית היא שפת האם של חמישית מאזרחי המדינה. עקרונות של שיווין והוגנות מחייבים להנגיש את כל השירותים של הממשלה לשפה הערבית באינטרנט כמו בשטח".

"במקום לשמש דוגמה חיובית ומתן כבוד לשפת המיעוט. משרדי הממשלה ממשיכים להדיר את השפה הערבית ובכך הם פוגעים בדובריה ובזכותם לקבל שירות ממשלתי באופן שוויוני והוגן", המשיך ג'בארין. "אני קורא לכל משרדי הממשלה להנגיד את אתריהם באופן מיידי".