השמאל הפלסטיני לא הצליח להתאחד לקראת הבחירות לפרלמנט שייערכו בסוף במאי

36 רשימות הוגשו לוועדת הבחירות הפלסטינית המרכזית לקראת הבחירות לפרלמנט הצפויות להתקיים ב-22 במאי. ישראל הודיעה לאיחוד האירופי שלא תאשר כניסת משקיפים פלסטינים לירושלים המזרחית שתחת כיבוש לקראת הבחירות. בממשלת הימין מסרבים להרשות כניסת משקיפים "בשל מגבלות הקורונה". גורמים בלשכתו של אבו מאזן הבהירו כי "בלי ירושלים לא ייערכו בחירות".

עוד מסרה ועדת הבחירות הפלסטינית כי ביום שלישי הקרוב יפורסמו באופן רשמי שמותיהן של כל המפלגות שישתתפו בבחירות, אך מהרשימות שכבר הוגשו ניתן ללמוד שהשמאל ישתתף בהן במפוצל.

מזכ"ל מפלגת העם, באסם סאלחי (צילום מסך)

 

מזכ"ל מפלגת העם, באסם סאלחי, הוגיע השבוע שמאמצי הקומוניסטים להציג רשימת שמאל מאוחדת לקראת הבחירות לא צלחו. סאלחי, חבר הוועד הפועל של הארגון לשחרור פלסטין (אש"פ) הביע את אכזבתו ותקווה שניתן יהיה לאחד כוחות לקראת הבחירות ואחריהן. "בכל מקרה נמשיך לקדם את אחדות השמאל בשטח ובמאבקים החברתיים", הדגיש. עוד נמסר כי הקומוניסטים ישתתפו בבחירות ברשימה אחת עם האיחוד הדמוקרטי הפלסטיני, הידוע בראשי התיבות פיד"א. המפלגה הוקמה לפני כעשרים שנה בידי פעילים שפרשו מהחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין. בראש רשימת מפלגת העם–פיד"א תעמוד פדואה חאדר, פעילה קומוניסטית ותיקה מירושלים

יצוין שהחזית הדמוקרטית תרוץ לבד בבחירות תחת השם "המערך לשינוי דמוקרטי". כמו כן, בראש רשימת החזית העממית לשחרור פלסטין, יעמדו שני אסירים: המזכ"ל אחמד סעדאת וח'אלדה ג'ראר שנידונה לאחרונה לשנתיים מאסר במחנה הצבאי עופר. היוזמה הדמוקרטית הפלסטינית שבהנהגת ד"ר מוסטפא ברגותי תרוץ יחד עם הפת"ח.

 

עוד על ח'אלדה ג'ראר שנידונה לאחרונה לשנתיים מאסר במחנה הצבאי עופר:

רדיפה פוליטית של הכיבוש: שנתיים מאסר לחברת הפרלמנט הפלסטיני ח'אלדה ג'ראר

 

.